הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, או בשמה המוכר יותר צפון קוריאה, צפויה לאפשר לתיירים לבקר באזור סמג'יון בגבול סין, כמעט שנתיים לאחר סגירת המדינה בשל מגפת הקורונה.

סוכנויות הנסיעות קוריו טורס ו-KTG טורס הודיעו ביום רביעי כי קיבלו אישור משותפיהן המקומיים בצפון קוריאה שאזור סמג'יון הסמוך לגבול הסיני ייפתח מחדש לתיירים זרים בדצמבר, כמעט חמש שנים לאחר שהמדינה סגרה את גבולותיה בתגובה להתפרצות נגיף הקורונה.

צפון קוריאה: 30 ילדים הוצאו להורג – בגלל צפייה בסדרת טלוויזיה
צפון קוריאה: קים ג'ונג-און, מבט מבפנים לגיהנום

פתיחה מחודשת זו מסמנת שינוי משמעותי במדיניות הבידוד הקיצונית של צפון קוריאה, שננקטה בתחילת המגפה העולמית. ההחלטה עשויה להצביע על ניסיון של המשטר לחדש את זרם ההכנסות מתיירות, שהיה מקור חשוב למטבע זר עבור המדינה המבודדת.

רכבת בצפון קוריאה (צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)
רכבת בצפון קוריאה (צילום: REUTERS/Athit Perawongmetha)

אזור סמג'יון, הממוקם בצפון המדינה סמוך להר פקטו הקדוש, נחשב לאתר בעל חשיבות היסטורית ותרבותית רבה בצפון קוריאה. פתיחתו לתיירים זרים עשויה לשקף רצון להציג את ההתפתחות והמודרניזציה של האזור, שעבר שיפוץ נרחב בשנים האחרונות.

עם זאת, יש לציין כי המידע טרם אושר רשמית על ידי הממשלה הצפון קוריאנית, וייתכנו שינויים בתוכניות בהתאם להתפתחויות הפוליטיות והבריאותיות במדינה. תיירים פוטנציאליים צריכים להיות ערים למגבלות ולסיכונים הכרוכים בביקור במדינה שנותרה אחת המבודדות בעולם.