האימאם היית'ם אל-חדאד, הנחשב למטיף מוסלמי קיצוני ואנטישמי, הוזמן לאולפני רשת BBC כדי להביע את דעתו על המהומות של אנשי הימין בבריטניה. אל-חדאד הוזמן לשוחח על גל המהומות האחרון בממלכה הבריטית והוצג כ"אימאם מכובד מאוד".

לפני מספר ימים, זמן קצר לאחר שהחלו מהומות בבריטניה, אמר אל-חדאד למאמיניו במרכז האיסלאמי של גריניץ' בדרום לונדון, כי מדובר ב"פורעים בעלי אג'נדה ציונית". "לחלקם יש אג'נדה ואצל חלקם אולי האג'נדה הזו קשורה לציונות בכללותה. כן, אנחנו יודעים את זה. ואנחנו יודעים שחלק מהם אולי ירצו להסיט את תשומת הלב של הממשלה מגינוי מה שעושה מדינת ישראל הציונית. הממשלה רוצה להפסיק את חימוש ישראל, אז הם רוצים להסיט את תשומת הלב של הממשלה", טען.

במהלך טבח ה-7 באוקטובר, בעוד הטבח מתנהל ביישובי העוטף בישראל, פרסם אל-חדאד פוסט בו התפלל "לניצחון על ישראל". "הו אללה, תמוך באנשי האמת בעזה, באל-קודס ובפלסטין. הם הצליחו לגרום לבלבול בחישובים של האויב באמצעות טקטיקה חדשה. הענק להם ניצחון ועזור להם נגד המדכאים שלהם במאבקם למען צדק ואמת", כתב אל-חדאד באותו היום. 

ועדת הממשלה הבריטית למאבק בקיצוניות תיארה אותו ב-2018 כמחזיק בדעות "מיזוגיניות, גזעניות והומופוביות". דובר מטעם הקמפיין נגד אנטישמיות אמר: “ה-BBC החמיא להיית'ם אל-חדאד, ותיאר אותו כ'אימאם מכובד מאוד', אך עולה השאלה מי יכול לכבד אדם שדיווחו כי התפלל לאללה ב-7 באוקטובר כדי 'להעניק ניצחון' למחבלי חמאס שחדרו לישראל וטבחו בכ-1,200 אנשים. 

אל-חדאד אמר לטלגרף הבריטי כי הוא עומד מאחורי דבריו ואמר: “חשוב שנבחן בצורה ביקורתית כיצד המהומות הושקעו והוזנו. הרטוריקה שהשתמשו בה והרגשות של המתפרעים היו ברורים לכל.  ברור לי שחלק מהמתפרעים נבעו מאג'נדה שלא תואמת את הערכים הבריטיים ומביאה לקידום אלימות והשמדה בפלסטין".

לגבי פוסט שלו ב-7 באוקטובר, אמר אל-חדאד שהוא מתפלל “כל יום שהאל היקום יעניק ניצחון ל'אנשי האמת' ברחבי העולם”. אל-חדאד אמר כי ההערות של ועדת המאבק בקיצוניות היו “ללא בסיס לחלוטין ובלתי מבוססות”, והוסיף: “תמיד קידמתי את השכנות השלום של כל הקהילות ואת קידום הצדק והשוויון לכולם”.

דובר ה-BBC מסר כי "הזמנו את היית'ם אל-חדאד לתוכנית כדי לשוחח על פיוס. היינו צריכים להיות ברורים יותר לגבי הדעות שהוא הביע בעבר ולהתמודד איתן בצורה נוקבת יותר. עם זאת, אנו מחויבים להקשיב למגוון רחב של תורמים ומומחים כדי להציע מגוון דעות וזוויות על סוגיות מורכבות אלה".