גורמי מודיעין אמריקאים אמרו הלילה (בין שני לשלישי) כי הם בטוחים שאיראן אחראית לפריצה למערכת הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ. הם ציינו כי הפריצה היא חלק ממאמץ נועז ורחב יותר מצד טהרן להתערב בפוליטיקה האמריקאית ולערער את האמון במוסדות הדמוקרטיים.

רוסיה - out: זו המדינה שמהווה את האיום המשמעותי, אך חסר התחכום על ארצות הברית

למרות שמטה טראמפ וחוקרי אבטחת סייבר מהמגזר הפרטי כרב אמרו בעבר כי איראן עמדה מאחורי ניסיונות הפריצה, זו הפעם הראשונה שממשלת ארה"ב הטילה את האשמה על התקפה זו.

ההצהרה המשותפת של ה-FBI וסוכנויות פדרליות אחרות ציינה גם כי איראן הייתה אחראית לניסיונות לפרוץ לקמפיין של סגנית הנשיא קמלה האריס, באומרם כי ההאקרים "חיפשו גישה לאנשים עם גישה ישירה לקמפיין הנשיאותי של שתי המפלגות הפוליטיות".

מטרת הפריצה ופעילויות אחרות, לדברי גורמים פדרליים, הייתה לא רק לזרוע מחלוקת אלא גם לעצב את תוצאות הבחירות שאיראן תופסת כ"בעלות חשיבות מיוחדת מבחינת ההשפעה שיכולה להיות להן על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלה".

"צפינו בפעילות איראנית הולכת וגוברת במהלך מחזור הבחירות הנוכחי, במיוחד בנוגע למבצעי השפעה המכוונים כלפי הציבור האמריקאי ומבצעי סייבר המכוונים כלפי קמפיינים נשיאותיים", נכתב בהצהרה, אשר בנוסף ל-FBI פורסמה גם על ידי משרד מנהל המודיעין הלאומי וסוכנות הסייבר והביטחון התשתיתי.

ההצהרה מאשרת ברובה את הממצאים של חברות פרטיות כמו מיקרוסופט, שמוקדם יותר החודש פרסמה דו"ח המפרט ניסיונות של סוכנים זרים להתערב בבחירות השנה, וגוגל, שאמרה בנפרד כי קבוצה איראנית הקשורה למשמרות המהפכה של המדינה ניסתה לחדור לחשבונות הדואר האלקטרוני האישיים של כתריסר אנשים הקשורים לנשיא ג'ו ביידן ולטראמפ מאז מאי.