מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים מצדדים אמריקאים וישראליים, המו"מ להשגת הסכם להפסקת הלחימה ברצועת עזה ועסקת החטופים נמצא על סף קריסה, ואין הסכם חלופי מיידי שיכול להוות תחליף. 

ההצעה הנוכחית, שגובשה במשך שבועות על ידי ארה"ב, ישראל, מצרים וקטאר, היא הנוסח המגובש ביותר עד כה, כיוון שהיא כוללת תנאים שנועדו לענות על דרישות חמאס וישראל. למרות שישראל הסכימה להצעה, חמאס הצהיר שהוא לא יקבל את ההסכם.

טילים, ויתור על חבלי ארץ והפקרת אזרחים: הכירו את ילדת הכאפות של המזרח התיכון | אבי אשכנזי
נחמה קטנה על כישלון ענק ומתמשך | בתו של חיים פרי ז"ל

זו הערכה קשה בהרבה מהמוצג באופן ציבורי על ידי נציגי הממשל אמריקאי, אשר מדגישים את הקרבה להשגת הסכם. למרות הלחץ על חמאס להסכים, הם טוענים שמעולם לא היו קרובים יותר להשגתו. ואולם, מאחורי הקלעים, קיים תסכול רב מהצהרות חמאס הציבוריות, שאינן מתיישבות עם הרושם שניתן בפומבי.

תיעוד חילוף גופות החטופים (צילום :דובר צה"ל)

המשא ומתן ימשך השבוע בקהיר בהובלת יועץ הבכיר של הבית הלבן לענייני המזרח התיכון, ברט מק'גורק. אם לא יושג הסכם עם חמאס, עולה החשש להתלקחות הלחימה עם חיזבאללה, וסיכון להעצמת העימות הישיר עם איראן.

הפעם, כמו בפעמים קודמות, הסכמים שנראו קרובים להשגה התמוטטו בשל דרישות נוספות שהוסיפו ישראל וחמאס. מומחים טוענים שהשגת הסכם תחייב ויתורים נוספים משני הצדדים.