רוברט פ. קנדי, שהיה מועמד לנשיאות ארצות הברית, הודיע אמש (שישי) כי השהה את הקמפיין העצמאי שלו והביע את תמיכתו במועמד דונלד טראמפ

"חש לחץ, מודאג ממתקפה": זה היה קרוב לעסקה, אבל אז נתניהו התקפל וסתר את עצמו
"לא טוב בניהול משברים": נקודת התורפה של פוטין נחשפה?

"אני לא רואה שיש לי דרך ריאלית לנצח את הבחירות", אמר קנדי. "אין לי מצפון לבקש מהצוות ומהמתנדבים שלי להמשיך לעבוד בשעות הארוכות שלהם או לבקש מהתורמים שלי להמשיך לתת כשאני לא יכול לומר להם בכנות שיש לי דרך אמיתית לבית הלבן. במערכת כנה, אני מאמין שהייתי זוכה בבחירות", הוא הוסיף.

רוברט קנדי ג'וניור (צילום: רויטרס)
רוברט קנדי ג'וניור (צילום: רויטרס)


הוא ציין כי ישנם שלושה נושאים ששכנעו אותו לעזוב את המפלגה הדמוקרטית ולתמוך בטראמפ: חופש הביטוי, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ומה שהוא כינה "המלחמה על הילדים שלנו".

"הצטרפותי לקמפיין של טראמפ תהיה הקרבה קשה עבור אשתי וילדיי, אבל כדאית אם יש אפילו סיכוי קטן להציל את הילדים האלה", אמר. לדבריו, מזון מעובד, כימיקלים והשמנה הורסים את בריאותם של ילדים בארצות הברית.

קנדי הופיע מאוחר יותר בעצרת עם טראמפ בגלנדייל, אריזונה. טראמפ אמר לקנדי: "תהיה השפעה עצומה על הקמפיין הזה". עם זאת, בני משפחתו של קנדי לא הביעו התלהבות מתמיכתו בטראמפ. אחותו, קרי קנדי, אמרה בשמה ובשם ארבעה בני משפחה נוספים כי התמיכה בטראמפ היא "בגידה בערכים שהכי יקרים לאבינו ולמשפחתנו", וציינה כי מדובר ב"סוף עצוב לסיפור עצוב". 

קנדי וטראמפ, מביעים תמיכה זה בזה (צילום: רויטרס)
קנדי וטראמפ, מביעים תמיכה זה בזה (צילום: רויטרס)


אשתו, השחקנית שריל היינס, הודתה למתנדבים על עבודתם בקמפיין, ואמרה שהם "השיגו הישגים שנחשבו כבלתי אפשריים". עם זאת, קנדי ​​הודה אמש שאשתו לא הייתה מרוצה מהחלטתו. "אני כל כך אסיר תודה לאשתי המדהימה שריל על אהבתה הבלתי מותנית, שכן קיבלתי החלטה פוליטית שמאוד לא נוחה לה. אני מאחל את זה גם למדינה: אהבה ואחדות גם מול אי הסכמה. נצטרך את זה בזמנים הקרובים", צייץ קנדי ​​בטוויטר. 

קנדי הדגיש כי הוא לא "מסיים" את הקמפיין שלו, אלא רק משעה אותו, והוא יישאר בקלפי במדינות רבות שאינן מתחרות. "בערך עשר מדינות בשדה הקרב שבהן הנוכחות שלי תהיה. אני הולך להסיר את שמי, וכבר התחלתי בתהליך", אמר, והוסיף כי "אנשים במדינות אדומות ובמדינות כחולות יוכלו להצביע עבורו, מבלי לפגוע או לעזור לנשיא טראמפ או לסגנית הנשיא, האריס". כך, למשל, שמו ימשיך להופיע במישיגן.

טראמפ, הבטיח שיקים ועדה שתשחרר מסמכים מסווגים על התנקשות קנדי האב (צילום: רויטרס)
טראמפ, הבטיח שיקים ועדה שתשחרר מסמכים מסווגים על התנקשות קנדי האב (צילום: רויטרס)


בעצרת שלו בגלנדייל, טראמפ נשבע שאם ייבחר לנשיא הוא יקים ועדה נשיאותית עצמאית לחקר ניסיונות התנקשות, שתפקידה יהיה לשחרר את כל המסמכים המסווגים הנותרים הקשורים להתנקשות בג'ון קנדי. הוא גם אמר שהוא יקים פאנל לחקר בעיות בריאות כרוניות ומחלות בגיל הילדות. 

"כל מי שתמך בקמפיין של בובי (רוברט), אני פשוט מאוד מבקש ממנו להצטרף אלינו בבניית הקואליציה היפה הזו בהגנה על חירות ובטיחות, שגשוג ושלום", אמר טראמפ.