להחזיק תנין מחמד בחצר האחורית נשמע כמו אגדה אוסטרלית מופרכת - כמו רכיבה על קנגורו לבית הספר או קיומם של דובי טיפה, אבל בטריטוריה הצפונית של המדינה (מחוז ה-NT), זו מציאות. היום (שבת), התקיימו בחירות מקומיות באזור והזכות להחזיק בחיה האקזוטית כבן בית הפכה לנושא של מחלוקת ציבורית לא קטנה.

דרמה בגן החיות התנ"כי: עובד ננשך על ידי תנין, המאבטח הציל את חייו

זהו אחד המקומות האחרונים באוסטרליה שבו החזקת תנין מותרת, אבל הממשלה מודאגת לרווחתם של בני האדם וגם של הזוחלים. האופוזיציה של המפלגה הליברלית במדינה, לעומת זאת, הביעה את תמיכתה בנושא והבטיחה לבדוק מחדש את ההחלטה ה"נמהרת", אם תנצח.

כ-250,000 אנשים מתגוררים באזור ה-NT, אך מעטים יחסית מהם מחזיקים תנינים. מלשכת שר הסביבה נמסר כי הם לא יכולים לספק נתון מדויק, מכיוון שהממשלה נמצאת במצב של מנהל בחירות, אך הערכות קודמות קבעו כי מספר בעלי ההיתרים עומד על כ-100.

התקנות הכתיבו זה מכבר תנאים נוקשים לגבי היכן ובאילו תנאים ניתן להחזיק את בעלי החיים. לדוגמה, הם יכולים לחיות באזורים עירוניים עד שאורכם  מגיע ל-60 ס"מ (בדרך כלל בגיל שנה) ובשלב זה יש למסור אותם לרשויות או להעבירם לנכס מחוץ לגבולות העיר. אולם, לפי כללים אלה, הבעלים לא נדרשו להכשרה או ידע מיוחד בכדי להחזיק בחיות.

השרה לאיכות הסביבה של NT, קייט וורדן, אמרה כי ההחלטה התקבלה "לאחר התייעצות ציבורית" ו"בהתחשב בדאגות לבטיחות אישית ורווחת בעלי חיים". האישורים הקיימים יישארו בתוקף, אך לא תתאפשר העברת אישורים. "בואו נזכור, שמדובר בטורף על וכנראה לא כזה שעדיף לשמור בשבי", אמרה השרה ורדן לכתבים והוסיפה כי היו מקרים של תנינים שתקפו את בעליהם באזור.

הכללים החדשים מביאים את ה-NT בקנה אחד עם כל מדינה וטריטוריה אחרת באוסטרליה - מלבד, באופן מוזר, מחוז ויקטוריה, שנמצא מחוץ לאקלים הנוח של תנינים. פעילי בעלי חיים, שדחפו לשינוי, אומרים שזה ניצחון גדול.

בעוד שלחלק מהאנשים שמחזיקים תנינים "ייתכן ויש כוונות טובות", אף חיית בר לא יכולה לספק את צרכיה במלואם בשבי, טוענת אוליביה צ'רלטון, מהגנת החיות העולמית. "אין דרך לשחזר את המרחב והחופש שיהיו לתנינים האלה בטבע, במיוחד בהתחשב בכך שהם חיים עד 70 שנה", אמרה בהצהרה.

צ'ארלס גיליאם, מה החברה הממלכתית למניעת צער בעלי חיים של NT, אמר כי האופי המסוכן של התנינים גם מקשה מאוד על הרשויות להסדיר את התוכנית ולהבטיח לזוחלים רמת חיים מקובלת וטיפול רפואי. "אני מכיר רק וטרינר אחד שמוכן לעבוד עם תנינים", אמר גיליאם.

בעלי תנינים אומרים שלא היה להם מושג שהשינוי מגיע והם לחוצים ממה שעשוי לקרות כעת לחיות המחמד שלהם. הם מאשימים את הממשלה בהסתרת השינוי בתוכנית רחבה יותר לניהול תנינים, כדי להימנע מהתייעצות אמיתית בנושא. דוברת הסביבה של האופוזיציה, ג'ו הרסי, אמרה כי "המפלגה הליברלית במדינה תומכת בזכויותיהן של הטריטוריות להחזיק בתנינים כחיות מחמד תחת שיטת היתרים" והבטיחה שהמפלגה תבחן את הכללים אם תיבחר.