יממה לאחר הפיגועים הרצחניים בגרמניה ובצרפת מתריע נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט כי "האסלאם הרדיקלי הוא איום על עתידה של אירופה - לא פחות מהתוקפנות הרוסית באוקראינה".

בזמן שהוא בפריז: חקירה בצרפת בעקבות איומים על הנשיא הרצוג

הרב גינה את הפיגועים הקשים והצהיר כי "התקפות אלו הן תזכורת כואבת לכך שהאסלאם הרדיקלי - שנתמך על ידי איראן, דאע"ש, חמאס ואחרים - הוא איום על עתידה ואופייה של אירופה. אני קורא מכאן לאומות העולם כולן, ובמיוחד למדינות באירופה - עלינו לעמוד יחד ולא לאפשר לאידיאולוגיות רדיקליות להישמע ברחובות ובכיכרות שלנו".

בתוך כך הסגיר עצמו אתמול מהגר סורי שהגיע לגרמניה בשנת 2022, והודה כי ביצע ביום שישי את מתקפת הדקירות הקטלנית, שבה נרצחו שלושה אנשים. משטרת זולינגן מסרה כי המהגר הסורי בן ה־26 הסגיר עצמו לאחר מצוד נרחב והוסיפה כי מדובר במעשה טרור, והחשוד היה חבר בארגון דאע"ש.

שלשום קיבל ארגון הטרור אחריות על המעשה וטען כי "המתקפה בוצעה כדי לנקום את נקמתם של המוסלמים בפלסטין ובכל מקום". בצרפת עדיין מתנהל מצוד אחר חשוד, מחבל שניסה לפוצץ מכונית בעזרת בלון גז מחוץ לבית כנסת בעיירת החוף לה גרנד מוט בדרום צרפת. המחבל תועד כשהוא לובש כפייה ונושא עמו את דגל הטרור הפלסטיני. שוטר צרפתי נפגע באורח קל.