בעוד הבחירות האמריקאיות מתקרבות, הקמפיין של סגנית הנשיא קמלה האריס מציף את האינטרנט בפרסומות שנועדו להלחם בחולשה אחת מרכזית: כשזה מגיע לכלכלה, הבוחרים סומכים יותר על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

הפרסומות מכוונות למדינות המתנדנדות, כאשר כרגע מדובר ב-7 מדינות מרכזיות: נוודה, אריזונה, מישיגן, ויסקונסין, פנסילבניה, צפון קרוליינה וג'ורג'יה, ונשענות על הרקע של האריס מהמעמד הבינוני. הן מספרות לאמריקאים שהיא המועמדת שמבינה את הכאב של המחירים הגבוהים העקשניים ויכולה לעזור לרסן את האינפלציה, תוך התמקדות בתכניותיה להוריד את עלות הדיור, המזון וצרכים יומיומיים אחרים, בעודה מכנה את טראמפ "בעל ברית של מיליארדרים ותאגידי ענק".

פינוקיו הלבנוני: נסראללה מותש והוא מתחיל לבצע טעויות שלא עשה עד כה | אבירם בלאיש
ממשל ביידן תוקף חזיתית את בן גביר: "חותר תחת ביטחון ישראל" | דיווח

קמפיין האריס הצהיר שהוציא עד כה כ-150 מיליון דולר על פרסומות באוגוסט לבדו, והודיע שישמור כ-370 מיליון דולר לפרסומות בין יום העבודה לבחירות בנובמבר. פרסומות דיגיטליות יהוו 200 מיליון דולר מההוצאה הזו בחודשים הקרובים, סכום עצום המדגיש את הצורך הגובר להגיע לבוחרים.

עבור האריס, הגל החדש של הפרסומות מסמן שינוי במסר ובטון מהנשיא ג'ו ביידן בנושא הכלכלה. ביידן, שעבד בפוליטיקה ובסביבתה מאז 1970, לעתים התקשה להביע אמפתיה ליוקר המחייה הגבוה שמתסכל את האמריקאים, והעדיף לדבר על אינדיקטורים אחרים, שהראו שהכלכלה מתפקדת היטב. האריס, מצדה, מנסה לרוץ כמועמדת של שינוי - למרות מעמדה כסגנית נשיא מכהנת - כך שהיא יכולה לשחרר את עצמה מהנטל של המוניטין של ביידן וליצור ניגוד אמיתי לטראמפ.

קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)
קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)

אז מה אומרות הפרסומות? האריס השיקה כחצי תריסר פרסומות חדשות בשבוע האחרון. כמה מהן נלקחו מהצהרות שהיא עשתה כשחשפה סדר יום כלכלי שנועד להוריד עלויות. בפרסומת אחת, היא מספרת על החוויה של אמה החד-הורית כשקנתה את הבית המשפחתי הראשון שלהם, לפני שהיא מבטיחה כנשיאה לפעול נגד בעלי בתים תאגידיים ולבנות שלושה מיליון בתים ודירות להשכרה.

"אמי חסכה במשך יותר מעשור כדי לקנות בית," אמרה סגנית הנשיא. "הייתי נערה כשהיום הזה סוף סוף הגיע ואני זוכרת כל כך טוב כמה היא הייתה נרגשת. אני יודעת מה בעלות על בית אומרת. ולצערי כרגע זה מחוץ להישג ידן של משפחות אמריקאיות רבות מדי".
בפרסומת אחרת, האריס מדברת ישירות למצלמה, ומציינת: "משפחות מהמעמד הבינוני כמו זו שגדלתי בה רוצות מחירים נמוכים יותר ומיסים נמוכים יותר", היא מתחייבת להתמקד ב"עתיד", לא ב"פוליטיקה של העבר".

פרסומת אחת מנסה ליצור ניגוד ישיר עם טראמפ, מאשימה אותו במאבק "למען מיליארדרים ותאגידים גדולים". "אני אלחם כדי להחזיר כסף לאמריקה העובדת ומהמעמד הבינוני," אומרת האריס. הקמפיין של האריס מנסה לקשור אותה גם לכמה מההישגים הפופולריים ביותר של ביידן, כולל הורדת העלות של כמה תרופות מרשם יקרות: "היא כבר הורידה את עלות ביטוח הבריאות והתרופות שלך", אומר קריין. "אינסולין מוגבל כעת ל-35 דולר לקשישים - אבל יש עוד מה לעשות, כי משכנתאות, שכר דירה, מצרכים וחשבונות חשמל עדיין גבוהים מדי".

פרסומת נוספת מפרטת את הביוגרפיה של האריס, אומרת שהיא גדלה כ"בת של אם עובדת" ו"עבדה במקדונלד'ס בזמן שקיבלה את התואר שלה" כשתמונות מילדותה מופיעות על המסך. חולשה נוספת של האריס מול טראמפ באה לידי ביטוי בפרסומות העוסקות בהגירה ופשיעה, הכוללות הדגשת זמנה של האריס כתובעת בקליפורניה. "טראמפ רק מדבר קשוח," אומר קריין. "קמלה האריס היא קשוחה".

האריס נמצאת כעת בנקודה עדינה בקמפיין שלה. היא תפסה את המושכות מביידן בצורה חלקה, משכה עשרות אלפי תומכים לעצרות במדינות מתנדנדות וקיימה ועידה לאומית חלקה. אבל עם המכשולים המוקדמים הללו מאחוריה, האריס חייבת כעת להתחיל בעבודה הקשה של ביסוס הדימוי שהיא רוצה להקרין בתודעת הבוחרים. למרות שהיא כיהנה במשך ארבע שנים כסגנית נשיא, אמריקאים רבים עדיין מנסים להבין מי היא ומה היא מייצגת.

בעוד הקמפיין שלה ממשיך להתקדם, טראמפ שחרר מבול של התקפות - האשים אותה בהיותה ליברלית מדי, קרא לה טיפשה, אמר שהיא קשורה לביידן באינפלציה ובהגירה והטיל ספק בגזע שלה - אם כי הגישה שלו מרמזת שהוא עדיין לא הבין מה הבוחרים מחפשים. האריס, בת 59, מספרת סיפור חיים שאמריקאים עשויים להתחבר אליו בקלות רבה יותר מזה של ביידן, בן 81. היא גם מדברת יותר בבירור על העובדה שבוחרים רבים מאמינים שהמחירים עדיין גבוהים מדי. הפרסומות מציגות אותה כלוחמת עבור המעמד הבינוני שתתמודד עם חברות גדולות ומיליארדרים, בניגוד לטראמפ, ומשתמשות בשפה יותר אגרסיבית מביידן נגד יעדים אלה.

קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)
קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)