מלחמת חרבות ברזל: אחרי יומיים שוברי לב, משרד החוץ והקונסוליה הישראלית בניו יורק השיקו היום (רביעי) קמפיין בכיכר טיימס סקוור: סרטון בו רואים את כל החטופים שנרצחו בשבי בידי מחבלי החמאס.

הקמפיין יוצג על גבי מסכי הענק המפורסמים במשך כל סוף השבוע, ומטרתו לעורר מודעות ולהעביר מסר ברור וחד לציבור האמריקאי ולמאות אלפי המבקרים בה בכל יום: ארגון הטרור חמאס חטף אזרחים חפים מפשע ורצח אותם בדם קר. בכל יום שהוא מחזיק אותם בשבי הוא מתעלל בהם, ופוגע בהם נפשית ופיזית. עלינו להחזיר אותם וכמה שיותר מהר.

בכיר אמריקאי: "בציר פילדלפי צריך להיות כוח פלסטיני מאומן ע"י ארה"ב | דיווח
נתניהו ייכנע? זה מה שכוללת "ההצעה האחרונה בהחלט" של האמריקאים

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אופיר אקוניס: ״המפלצות של חמאס חטפו ישראלים רבים אל תוך המנהרות שמתחת לעזה ב-7 לאוקטובר, רבים מהם נרצחו ובניהם הרש, עדן, אורי, כרמל, אלמוג ואלכס. דמם על ידיו המגואלות בדם של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס. לא נפסיק עד שכולם יחזרו וסינוואר והארגון שלו יפורקו".

סרטון החטופים בטיימס סקוור בניו יורק. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, הפרשן האמריקאי תומס פרידמן טען הבוקר, כי נתניהו פועל נגד האינטרסים של ישראל וארה"ב. במאמר חריף בניו יורק טיימס, פרידמן מאשים את נתניהו בהעדפת שיקולים פוליטיים אישיים על פני טובת המדינה והחטופים. לדבריו, נתניהו מסכן את סיכויי הבחירה של הדמוקרטים בארה"ב ומחליש את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.

פרידמן טוען כי נתניהו מתנגד ל"דוקטרינת ביידן", הכוללת הפסקת אש בעזה, שחרור החטופים, והסכם נורמליזציה עם סעודיה בתמורה לדיון על פתרון שתי המדינות. במקום זאת, נתניהו דבק ב"דוקטרינת ביבי" שמטרתה הישרדותו הפוליטית ושמירה על בריתו עם הימין הקיצוני.