ארגון Artists4Ceasefire, קולקטיב של אנשי תעשייה הקוראים לסיום המלחמה בעזה, השיק יוזמה חדשה למניעת מכירת נשק בלתי חוקית לישראל. הקבוצה, שזכתה לתשומת לב כאשר חבריה ענדו תגים בטקס האוסקר, משתפת פעולה עם האמן המפורסם שפרד פיירי ועם ארגונים הומניטריים כמו Oxfam America, ActionAid USA ו-War Child Alliance/Children in Conflict.

היוזמה כוללת קריאה לפעולה תחת המסר "הפסקת אש עכשיו, עצרו את הנשק, הצילו חיים", ומבקשת להפסיק העברת נשק שלטענתם מפרה את החוק האמריקאי והבינלאומי. על פי חוקים אלו, אסור לספק או להשתמש בנשק כדי לבצע "הפרות חמורות של זכויות אדם", כולל פגיעה בבתי ספר או בתי חולים, הגבלת סיוע הומניטרי, והריגת ילדים.

"ישראל לא תשרוד": האזהרה החריגה של טראמפ
היזם הישראלי מוחזק בכלא הקפריסאי: משפחתו מעידה על תנאים מזעזעים

במסגרת המאמץ, השיק שפרד פיירי יצירת אמנות חדשה המציגה יונת שלום הנושאת תיל דוקרני במקורה, אותה הוא מתאר כ"מסר על האנושות המשותפת שעלינו למצוא כדי להתעלות מעל האיבה ולהביא לסיום ההרס והחורבן".

הקריאה מגיעה כחלק מהמאמצים המתמשכים של Artists4Ceasefire לקדם הפסקת אש מיידית וקבועה, השבת כל בני הערובה והבטחת סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה. הקולקטיב פרסם לראשונה קריאה זו במכתב פתוח לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, באוקטובר 2023, עליו חתמו למעלה מ-470 אנשי קולנוע ותרבות מובילים, בהם חואקין פיניקס, קייט בלאנשט, ג'ון סטיוארט, קריסטן סטיוארט וריז אחמד.

בין חברי Artists4Ceasefire הבולטים שתומכים במאמץ החדש נמנים מארק רופאלו, מהרשלה עלי, סינתיה ניקסון ואילנה גלזר. רופאלו, פעיל ותיק למען זכויות הפלסטינים ומבקר חריף של הפעולות הצבאיות של ישראל, אמר: "הדרישה שלנו פשוטה — על מנהיגינו הנבחרים לאכוף את החוקים ההומניטריים הבינלאומיים והאמריקאים האוסרים על שימוש בסיוע צבאי לביצוע הפרות חמורות של זכויות אדם".

רופאלו הוסיף כי בריטניה עצרה לאחרונה 30 רישיונות יצוא נשק לישראל, צעד שאותו תיאר כ"לא מספיק, אבל התחלה", וטען כי ארה"ב, הספקית הגדולה ביותר של נשק לישראל, לא עשתה דבר. הוא ציין שהממשל האמריקאי מחזיק ב"קלפים להשגת הפסקת אש קבועה" וקרא לנשיא ביידן להשתמש בסמכותו כדי להפסיק את הסיוע הצבאי לישראל אם ראש הממשלה נתניהו יסרב לקבל הפסקת אש.

מהרשלה עלי קרא להפסקת "ההרס ההמוני" שנעשה בכספי משלם המסים האמריקאי: "אנחנו עומדים יחד כדי להזכיר למנהיגים בארה"ב ובעולם שמיליוני חיי אדם בסכנה — הן פלסטינים והן ישראלים — ובשליחת אינסוף נשק אנחנו בעצם מקדמים מוות והרס, תוך שאנחנו רק מדברים על שלום וביטחון".

סינתיה ניקסון הוסיפה: "מילים ללא מעשים לא יסיימו את הסבל הבלתי נסבל של אמהות, אבות וילדים פלסטינים וישראלים. מספיק זה מספיק. הקריאה העולמית להפסקת אש קבועה — שנתמכת גם על ידי רוב מוחלט של האמריקאים — חייבת להישמע".

אילנה גלזר הדגישה כי מכירות הנשק של ארה"ב לישראל "גורמות לחוסר ביטחון בקרב יהודים ותורמות לעלייה באנטישמיות בעולם". לדבריה, "הביטחון והבטיחות של יהודים ומוסלמים, ישראלים ופלסטינים, תלויים זה בזה. יש לנו חובה מוסרית וחוקית לעצור את זרימת הנשק".

היוזמה של Artists4Ceasefire הביאה לתגובה חריפה מקואליציית מנהיגים בתעשיית הבידור, שהתאחדו תחת השם Brigade בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר, במטרה להיאבק בעלייה באנטישמיות העולמית. הדבר מדגיש את המחלוקת העמוקה סביב המלחמה בין ישראל לחמאס בתוך תעשיית הבידור.

בקואליציה Brigade גינו את אמירות Artists4Ceasefire כ"שטויות מסוכנות, בורות ואנטי-אמריקניות" שלטענתם משוות ל"אנטישמיות במסווה של אנטי-ציונות".

בהצהרה אמרו: "חמאס שבר את הפסקת האש ב-7 באוקטובר, כשהרגו את המספר הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, ולמען הסר ספק, חמאס הוא האויב של ישראלים ופלסטינים כאחד, שרוצים חיים של דו-קיום בשלום. עלינו להתמקד בהחזרת שבעת האמריקנים שעדיין מוחזקים בעזה, יחד עם 90 בני הערובה הנוספים".