לפי דיווח היום (שבת) ב-CNN, אוקראינה הכניסה טוויסט מודרני וקטלני לתחמושת שמשמשת אותה במלחמה כנגד רוסיה - רחפני תקיפה, המכונים "רחפני דרקון", שממטירים פיסות מתכת מותכת, שנראות כנטיפי אש. לחימוש מסוג זה הייתה השפעה קטלנית בשתי מלחמות העולם. 

צוין שפורסמו השבוע סרטונים ברשתות החברתיות של משרד ההגנה האוקראיני המציגים את רחפני התקיפה כשהם טסים קרוב לקרקע ומפילים את נטיפי המתכת המותכת על עמדות רוסיות. 

המבוכה של פוטין: למה הנשיא "נותן" לאוקראינה להביס אותו בחצר האחורית שלו?  
ביד קשורה ובזרוע נטויה: מלחמת רוסיה-אוקראינה וכוחה הלא מנוצל של ארה"ב

הוסבר שהתערובת הלבנה-לוהטת של אבקת אלומיניום ותחמוצת ברזל, הנקראת תרמיט, נשרפת בטמפרטורה של עד 2,200 מעלות צלזיוס, ויכולה לשרוף במהירות עצים וצמחייה, תוך שהיא פוגעת אנושות בחיילים הרוסים שבשטח. 

בפוסטים האוקראינים צויין: "הרחפנים הם כנפי הנקמה שלנו, שמפילה אש מהשמיים. הם הופכים לאיום ממשי על האויב, שורפים את עמדותיו בדיוק ששום נשק אחר לא יכול להשיג". האוקראינים התייחסו בכתיבתם את "וידאר", אל הנקמה הנורדי. 

לפי ה-CNN, ניקולאס דראמונד, מומחה בלוחמה יבשתית בתעשייה הביטחונית הבריטית, טען שהשפעתו העיקרית של רחפן התרמיט היא זריעת פחד. "אלו דברים קשים מאוד. השימוש ברחפן כדי לספק תקיפה מסוג זה היא די חדשנית. אך לשימוש מסוג זה תהיה השפעה פסיכולוגית יותר מאשר פיזית" והוסיף "אני מבין שלאוקראינה יש רק יכולת מוגבלת לספק אפקט תרמיט, אז זו יכולת נשתית יותר מאשר שימוש בנשק קבוע חדש".

בכל זאת, דראמונד ציין: "לא הייתי רוצה להיות בצד המקבל". 

ה-CNN ציינו שהתרמיט יכול להצית חומרים אחרים בקלות, כולל מתכות, ולכן קשה להתגונן מפניו. כוחו הצבאי של התרמיט התברר כשהגרמנים הפילו אותו על בריטניה כפצצות מצפלינים במלחמת העולם הראשונה. לאחר מכן, במלחמת העולם השנייה, גם הנאצים וגם בעלות הברית השתמשו בפצצות אוויריות של תרמיט.

דווח כי בדו"ח של ארגון אנטי מלחמתי בבריטניה (ה-AOAV) צוין כי אוקראינה השתמשה בעבר בתרמיט שהופל מרחפנים כדי להשבית לצמיתות טנקים רוסים. לפי הדו"ח התרמיט מופל "ישירות דרך הפתחים, שם החום העז מתלקח במהירות והורס את כל מה שבפנים. הדיוק הזה, בשילוב עם יכולתו של הרחפן לעקוף הגנות מסורתיות, הופכים את פצצות התרמיטים לכלי יעיל ביותר בלוחמה מודרנית". 

לפי החוק הבינלאומי, תרמיט אינו אסור ללחימה צבאית, אך השימוש בו על מטרות אזרחיות אסור בגלל ההשפעות הנוראיות שיכולות להיות לו על גוף האדם.

התמונה והסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]