מל״ט של צבא רוסיה התרסק באזור רזקנה שבלטביה אמש (שבת), כך מסר משרד ההגנה הלטבי היום. דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שהמל״ט חדר למרחב האווירי של לטביה מכיוון בלארוס השכנה. בכלי התקשורת המקומיים דיווחו כי כוחות ההגנה הלטביים עדכנו את בכירי הממשל, גורמי אכיפת החוק ומפקדי נאט״ו אודות האירוע החריג. חקירה מקיפה של התקרית נמצאת בעיצומה.

מדובר בפעם הראשונה שמל״ט צבאי רוסי מפר את הגבלות המרחב האווירי הלטבי מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני כשנתיים. לאור זאת, שר ההגנה הלטבי, אנדריס ספרודס, הדגיש את החשיבות בהמשך המאמצים לחיזוק הגבול המזרחי של המדינה, בדגש על פיתוח יכולות הגנה אווירית ולוחמה אלקטרונית.

מורל נמוך, עריקים וייאוש: צבא אוקראינה במצוקה ואין סוף למלחמה באופק  
דו"ח חמור: ה-BBC הפר את כללי האתיקה אלפי פעמים בסיקור המלחמה  

נשיא לטביה, אדגארס רינקביצ'ס, הדגיש את הצורך בתגובה אחידה לאירועים הכרוכים במל״טים רוסיים, באומרו כי ״מספרם של אירועים כאלה באגף המזרחי של נאט״ו הולך וגדל״. בהודעה שפרסם ברשת X, אישר רינקביצ׳ס כי מל״ט רוסי התרסק אתמול בשטח לטביה והדגיש: ״נפתחה חקירה בנושא. אנחנו פועלים יחד עם בעלות בריתנו״.

ראש ממשלת אסטוניה הגיב לאירוע בחשבון ה-X שלו וכתב: ״חדירת המל״ט הרוסי לשטחה האווירי של מדינה חברת נאט״ו היא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. פעולות כאלו מאיימות על הביטחון האזורי ולא תהיה סבלנות כלפיהן״. 

נשיא ליטא, גיטנאס נאוסדה, גינה גם הוא את ההתרחשות ברשת X וכתב: ״ליטא מגנה את הפרות המרחב האווירי של נאט״ו על ידי רוסיה ועומדת לצד בעלות בריתה שנפגעו. התקרית החדשה בלטביה מראה שעלינו לחזק את ההגנה האווירית של מדינות הבלטיות. יש ליישם את מודל ההגנה האווירית הרוטציוני כפי שהוסכם בפסגת וילנה!״.

שרת החוץ הלטבית, בייבה בראז׳ה, הודיעה כי שוחחה עם השגרירות הרוסית בעניין זה. בתוך כך, משרד ההגנה הרומני הודיע הבוקר כי המדינה מחפשת שרידים אפשריים של מל״ט לאחר שהמרחב האווירי הלאומי שלה הופר במהלך התקפה רוסית לילית על אוקראינה השכנה, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.