עימות שעשוי להתברר כמכריע: הלילה יופיעו בעימות הראשון סגנית הנשיא קמלה האריס ויריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. פחות מחודשיים לבחירות, הקרב בין השניים פתוח וצמוד מאי־פעם. על פי סקר שנערך ב"ניו יורק טיימס", טראמפ מוביל על יריבתו ב־1% בלבד, ובסקר של CBS מובילה האריס בפער דומה במדינות המפתח. 

גם על פי סקרים הממוקדים במדינות המפתח - אלו המכריעות את המרוץ בשיטת הבחירות האמריקנית - המצב דומה. בסקר שפורסם ברשת CBS, האריס מובילה בפער קטן במישיגן - 50% מול 49% - ובוויסקונסין - 51% מול 49%. בפנסילבניה השניים בתיקו.

ביידן מתוסכל: המכשול החדש שמציב חמאס בדרך להפסקת אש
טראמפ או קמלה? סקר חדש של ה"ניו יורק טיימס" מצביע על היפוך מגמה אפשרי

בעוד קמפיין טראמפ סבל מתקופה סוערת יחסית בשבועות שלאחר פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ ביולי, הסקרים האחרונים מצביעים על כך שבסיס התמיכה העיקרי שלו נותר נאמן לנשיא לשעבר.

על פי הסקר של "הניו יורק טיימס", 28% מהמצביעים הפוטנציאליים אמרו שהם זקוקים למידע נוסף על המועמדת הדמוקרטית, ואילו רק 9% אמרו את אותו הדבר על יריבה הרפובליקני. 

מאז כניסתה למרוץ בעקבות פרישתו הדרמטית של הנשיא ביידן, האריס ממעטת להתראיין בתקשורת, והעימות הלילה מול טראמפ ייתן לה הזדמנות להציג את עצמה ואת המדיניות שלה בפני הציבור.

הדיווח על בקשת דונלד טראמפ מנתניהו (צילום: מתוך שידור PBS)

לדברי הפרשנים, בשל העובדה כי המרוץ בין השניים צמוד, כל מעידה של אחד המועמדים עלולה להתברר כמשמעותית, כפי שיעיד על כך ביידן בעצמו, שנאלץ לפרוש מהמרוץ בעקבות הופעתו האומללה.