סקר חדש של הניו יורק טיימס, הפילדלפיה אינקוויירר וקולג' סיינה, שפורסם היום (חמישי) מראים כי בין מועמד המפלגה הרפובליקנית והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ וקמלה האריס יש תיקו ברמה הארצית והובלה של 4% להאריס בפנסילבניה.

העימות הנשיאותי: תמיכתה של טיילור סוויפט לא תרמה אבל האריס עדיין נתפסת כמנצחת
מועמד סגן הנשיא הרפובליקני: "מוכן להמציא סיפורים - כדי לייצר תשומת לב"

המירוץ נותר ללא הכרעה ברמה הלאומית. עם זאת, במדינה המתנדנדת הקריטית פנסילבניה, האריס מובילה בארבע נקודות אחוז - יתרון קל שנותר ללא שינוי מאז תחילת אוגוסט. היא הצליחה לגבש מחדש את רוב הקואליציה הדמוקרטית הבסיסית במדינה, וזוכה לתמיכה של מצביעים שחורים, מצביעים צעירים ונשים.

סגנית הנשיא קיבלה ביקורות חיוביות הרבה יותר על הופעתה בעימות בשבוע שעבר לעומת טראמפ. 67 אחוזים מהמצביעים האמריקאים שנשאלו אמרו כי הופעתה הייתה טובה מאוד לעומת 40 אחוזים שחשבו זאת על הופעתו של טראמפ. רוב המצביעים בכל קבוצת מיעוט, קבוצת גיל ורמת השכלה - אפילו מצביעים לבנים ללא תואר אקדמי, שהם בדרך כלל הדמוגרפיה הנאמנה ביותר לנשיא לשעבר - נתנו לה ביקורת חיובית.

ברמה הלאומית, טראמפ והאריס נמצאים בתיקו של 47 אחוזים. בפנסילבניה, האריס מובילה, 50 אחוזים לעומת 46 אחוזים. הסקרים נערכו כמעט לחלוטין לפני ניסיון ההתנקשות השני לכאורה בנשיא לשעבר טראמפ שהתרחש ביום ראשון האחרון.

ההתחזקות במעמדה של קמלה האריס בסקרים במדינת פנסילבניה היא מפתיעה במיוחד, פנסילבניה היא בין המדינות התחרותיות ביותר מאז הבחירות לנשיאות 2016 ובאופן כללי היא נוטה לעבר הצד הרפובליקני. האריס זכתה ב-46 אחוזים מהמצביעים הלבנים בפנסילבניה בסדרת הסקרים החדשה של "הניו יורק טיימס". ב-2020, הנשיא ג'וב ביידן זכה ב-43 אחוזים מהמצביעים הלבנים ברמה הלאומית; הילרי קלינטון קיבלה רק 39 אחוזים תמיכה מהקבוצה הזו ב-2016.

הסקרים החדשים תואמים לסקרים אחרים, המראים כי דירוג האהדה של האריס עולה במדינה. רק 42 אחוזים מהמצביעים דירגו אותה באופן חיובי בפנסילבניה בתחילת יולי; כעת המספר הזה עומד על 51 אחוזים, זאת חרף העובדה שתושבי פנסילבניה הופגזו בפרסומים שליליים על המועמדת דמוקרטית האריס בעת כניסתה למירוץ ב 21 ליולי. 

אחוז המצביעים שאמרו שהם עדיין רוצים ללמוד יותר על קמלה האריס היה כמעט זהה, הן לפני והן אחרי העימות, מה שמרמז על כך שהיא אולי החמיצה הזדמנות להתייחס לספקות או לספק פרטים נוספים לציבור.