מהגר סורי בן 41 הצית אמש (שבת) שני בתים בעיר אסן (צפון ריין-וסטפליה) שבגרמניה, והביא לפציעתם של 31 בני אדם, מתוכם שני ילדים במצב קשה.

אתמול אחר הצהריים, הצית האיש בניין מגורים, נסע מספר רחובות, והצית מבנה מגורים שני. שירותי הכבאות דיווחו כי 31 בני אדם נפצעו בהצתות. על פי דיווחים בכלי התקשורת ״טאגסשאו״, ילדים הושלכו מחלונות הבתים כדי להימלט מהלהבות ונחתו על כריות שהונחו ברחוב. לאחר ביצוע ההצתות, האיש נסע לרחוב קטרנברגר, שם התנגש עם רכבו בחנות.

ארגון יהודי במתקפה חריפה נגד ישראל: "מי ייתן וכל הקולוניה הזו תישרף עד היסוד"
איראן תגיב בתקיפות לחיסול? יש לה משימה אחרת בראש סדר העדיפויות

בהמשך לסדרת ההתקפות, האיש נמלט לחנות אחרת ברחוב קטרנברגר, שם שלף מצ׳טה והחל לאיים על אנשים. חלק זה של ההתקפה תועד בווידאו על ידי אזרחים בסביבה, שהשליכו עליו חפצים בניסיון להרחיק את האיש. האיש נעצר במרחק מטרים ספורים מהחנות כשהוא סובל מכוויות בידיו, כך מסרו מקורות ל״בילד״. ״טאגסשאו״ דיווח כי האדם היה מוכר למשטרה עוד לפני האירוע.

״המשטרה נטלה לידיה את החקירה ובוחנת את הקשרים בין הפשעים. המניעים הספציפיים של העצור הם גם כן נושא לחקירה״, פרסמה משטרת אסן בהודעה רשמית. סרטוני וידאו מהאירוע, שצולמו על ידי מספר כלי תקשורת גרמניים, מראים שהאיש לבש דגל פלסטיני וסרט ראש בדוגמת כאפייה.

רגע המעצר של ״איש המצ׳טה״ על ידי המשטרה. (צילום: צילום מסך, בילד)
רגע המעצר של ״איש המצ׳טה״ על ידי המשטרה. (צילום: צילום מסך, בילד)