בארגון הטרור חיזבאללה חוששים ממעורבות הולכת וגדלה של ה-CIA בלבנון, כך על פי דיווח ב"אל-אחבאר" המקומי. כמו כן, דווח בנוגע לחשש הנוגע לשיתוף פעולה בין ה-CIA לגורמים שונים בלבנון. 

לטענת הדיווח, אותם גורמים בלבנון הגיעו לארצות הברית, שם קיימו פגישות עם מקביליהם האמריקאים. בנוסף, נטען כי מודיעין אמריקאי שהועבר לישראל, סייע בניסיון החיסול שאירע ביום חמישי האחרון, של מי שנחשב ל"שר הביטחון של החיזבאללה", ופיק ספא.

כוחות היבשה של צה"ל מתמרנים מזה כשבועיים בשטח לבנון. הם מקבלים סיוע של כוחות נוספים וארטילריה, היקף הפעילות רק מתגבר. בשבוע שעבר, כוחות אוגדת ׳המפץ׳ (146) בהן חטיבת ׳כרמלי’ (2) וחטיבת ׳אגרוף הברזל׳ (205) החלו בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחמת בגזרה המערבית של דרום לבנון נגד יעדים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. נכון לעת הזאת, מתמרנות בלבנון ארבע אוגדות.

אוגדה 98 הסדירה הייתה הראשונה שתמרנה פנימה, אוגדת ׳המפץ׳ היא אוגדת המילואים הראשונה שמופעלת בלחימה בדרום לבנון במסגרת מבצע ״חיצי הצפון״. מפקדת האוגדה תפקדה במהלך השנה האחרונה כאוגדת הגנה מרחבית וכוחותיה גויסו למשימות לחימה שונות בצפון, בעזה ובאזור יהודה ושומרון. כיום, מטרת הכוחות שבשטח דרום לבנון היא לחשוף תשתיות אויב ולהשמידן.