ההודעה הדרמטית של דובר צה"ל לפיה אחד משלושת המחבלים שנהרגו במבנה ברצועת עזה הוא ככל הנראה יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה ואדריכל הטבח בשבעה באוקטובר חוסל סחפה גם את האתרים הגדולים אך אלו נזהרים מלהודיע רשמית כי אכן חוסל.

הכותרת הראשית בעיתון האמריקאי ״הניו יורק טיימס״ מעדכנת כי ״ישראל בוחנת האם מנהיג חמאס נהרג בעזה״ כשגורמים ישראלים ששוחחו עם העיתון המרכזי אישרו את הידיעה בדבר מותו.

הניו יורק טיימס  (צילום: צילום מסך)
הניו יורק טיימס (צילום: צילום מסך)

העיתון האמריקאי ״הוושינגטון פוסט״ בכותרת ראשית לפיה בדיקות DNA יתבצעו על מה שמאמינים כי היא גופתו של סינוואר.

הוושינגטון פוסט  (צילום: צילום מסך)
הוושינגטון פוסט (צילום: צילום מסך)

סקיי ניוז הבריטית פתחה בשידור חי מיוחד בעקבות הידיעה עם הכותרת התמציתית: ״ישראל: קיימת אפשרות שמנהיג חמאס חוסל״, הידיעה על התמונה הגרפית שמסתובבת ברשתות החברתיות בה נראית גופתו של סינוואר וסביבה חיילי כוחות צה״ל כבר הגיע לאתר הבריטי.

סקיי ניוז (צילום: צילום מסך)
סקיי ניוז (צילום: צילום מסך)

הכותרת הראשית באתר ה- BBC גם היא מיידעת על הערכות ישראל האם סינוואר חוסל, מספר גורמים מעורים בנושא ששוחחו עם ה- BBC טוענים שההערכות לכך שסינוואר נהרג ״גוברות״.

ה- BBC (צילום: צילום מסך)
ה- BBC (צילום: צילום מסך)

התקשורת האיראנית מתחילה גם היא להעלות בהדרגה כתבות על חיסולו האפשרי של יחיא סינוואר, מה שיכול להוות אינדיקציה לכך שמנהיג חמאס אכן חוסל. סוכנות הידיעות האיראנית ״טסנים״ מצטטת את דיווחי התקשורת הישראלית כמו גם כלי התקשורת האיראני shafaqna.

כלי התקשורת האיראני shafaqna (צילום: צילום מסך)
כלי התקשורת האיראני shafaqna (צילום: צילום מסך)