בצל הפרסומים על גלי עזיבה מהארץ בשל המצב הביטחוני המעורער מאז תחילת המלחמה, יעד אחר בעולם מכריז על נקודת שבירה בנושא ההגירה. קובנטרי שבאנגליה הביאה למעלה מ-200,000 כניסות מחו''ל במהלך השנה האחרונה. 

שר החוץ האיראני חשף במשפט אחד את הפחד של המשטר
סוכל פיגוע בשגרירות ישראל בברלין; המחבל - תומך דאע"ש | דיווח

גל ההגירה והנהירה העצום לעיר במערב בריטניה, שידועה בעיקר בזכות ייצורם של רכבי היגואר בשנות ה-60 וה-70 שמתקיימים בה, הביא בין היתר לשעות המתנה ארוכות מהרגיל בתורים למרפאות ובתי חולים.

כך, למשל, כאשר קולין בן ה-39, חולה הכבד, נאלץ להמתין שש שעות במיון בתקווה לראות רופא. הוא חזר לחדר המיון המלא עד להתפקע לאחר מספר ימים רק כדי שיישמע מהצוות הרפואי שיש לו עוד 13 שעות המתנה. 

"הצוות עושה כמיטב יכולתו, אבל צריך יותר צוות ויותר כסף. קובנטרי לא יכולה להתמודד עם האוכלוסייה הגדולה שלה", נמסר בתגובה לתקרית. ואכן, מדובר בבעיה של ממש שנמשכת אל מעבר ליותר ממקרה אחד בודד.

ניתוחים אחרים הולכים ונשרכים ורופאי המשפחה מצויים תחת לחץ עם לא פחות מ-3000 חולים לכל רופא, כשהממוצע בבריטניה עומד על 2,300. על פי ההערכה, מטופלים יכולים לבלות את זמנם בהמתנה בחדרי המיון במשך 15 שעות, תרחיש ריאלי שכבר התרחש לסי ג'ונס בן ה-24 שהתעלף לאחר ההמתנה הארוכה בת אותן מספר שעות. 

במקביל, בתי ספר שבהם מדברים עד 40 שפות שונות, הקימו כיתות זמניות כדי לאפשר את כניסתם של תלמידים נוספים. הקבוצות האתניות הבולטות במעצמה התעשייתית לשעבר הן מהודו, פולין, רומניה ופקיסטן, המהוות שליש מהאוכלוסייה, ועוד משאר רחבי התבל. כמעט שישה מכל עשרה תלמידים היו בעלי מיעוט אתי עם 40 שפות מדוברות ו-42% מהילדים דיברנו אנגלית כשפה נוספת. 

קובנטרי מושכת גם את השיעור הגבוה ביותר של סטודנטים בינלאומיים בשתי האוניברסיטאות שלה, אוניברסיטת קובנטרי ואוניברסיטת וורוויק, מכל עיר בבריטניה. מהגרים ופליטים רבים עדיין עובדים במחסן הענק של אמזון שנמצא בה. 

אוכלוסיית בריטניה גדלה באחוז לכ-68.2 מיליון אזרחים עד יוני 2023, הגידול הגדול ביותר מזה 75 שנים, כך לפי חשיפה של המשרד לסטטיסטיקה לאומית בשבוע שעבר, שניזון מהגירה בלבד.

נתוני הסטטיסטיקה מוסיפים כי אחד מכל ארבעה תושבי קובנטרי נולד מחוץ לבריטניה ואחד מכל שבעה הגיע מאז 2011, מה שמסביר אולי את העומס הגובר בעיר על השירותים המקומיים. העיר היחידה שעוקפת אותה במספר התושבים וההגירה היא לונדון. 

חלק מהמקומיים הביעו תסכול מהגעתם של המהגרים החדשים. "יש כאן יותר מדי מהגרים עכשיו ורבים לא מדברים אנגלית ולא עובדים", אמר אחד התושבים. "גרתי בקובנטרי רוב חיי, ומעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים שחיים כאן", טענה תושבת אחרת. "לעיר שלנו פשוט אין מספיק מקום לכולם". "אנחנו לא צריכים יותר בתים, אנחנו צריכים יותר אנשים", טען תושב נוסף לעיתון המקומי של העיר.