אריאן טבטבאי, שגורם בפנטגון מסר היום (שלישי) כי היא העובדת הבכירה במשרד ההגנה האמריקאי שאחראית להדלפת המסמכים המפרטים את תכנית התקיפה הישראלית לאיראן, מחזיקה מאחוריה רקורד אקדמאי ומקצועי עשיר. 

"הדלפה מדאיגה מאוד": האמריקאים בהלם מוחלט מהריגול אחרי צה"ל
בשידור חי: איש התעמולה של חיזבאללה והתקשורת ברחו בגלל הפצצה | צפו

טבטבאי היא חוקרת אמריקאית ממוצא איראני ומשמשת כעמיתת מחקר במדעי המדינה בתאגיד RAND, מכון מחקר אמריקאי שמייעץ לממשלות וגופים בין-לאומיים בעיצוב תהליכי מדיניות ציבורית.

לפני שהצטרפה ל-RAND, היא שימשה כמנהלת תכנית הלימודים וכפרופסור חבר ללימודי ביטחון בבית הספר לשירות חוץ של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, וכיועצת אזרחית בינלאומית עבור נאט"ו. 

בין השנים 2017-2018 טבטבאי הייתה עמית פוסט-דוקטורט בתוכנית האבטחה הבינלאומית ועמיתת מחקר בנושאי ביטחון גרעיני במוסדות נוספים. היא בעלת תואר דוקטורט בלימודי מלחמה וביטחון מקינגס קולג' בלונדון. במהלך השנים כתבה כתבות ומאמרים על יחסי איראן עם רוסיה וסין ופרסמה רבות במקורות אקדמיים, ביניהם בכתבי עת למחקרים אסטרטגיים, ובעיתונים "הניו יורק טיימס", "אטלנטיק" ועוד. 

בשנת 2021, הצטרפה לצוות האמריקאי האחראי על המו"מ תכנית הגרעין האיראנית, אך יחד עם המומחה לנשק גרעיני ריצ'רד נפי, היא עזבה את הצוות לאחר מספר חודשים עקב חילוקי דעות עם רוברט מאלי, ראש צוות המשא ומתן האמריקני ובשל אמונתה כי ארה"ב תסיר יותר מדי סנקציות על איראן וכתוצאה מכך ההסכם האפשרי לא יהיה חזק מספיק.