הרב זמיר איסייב, רבה של הקהילה הספרדית-גיאורגית בבאקו, פרסם אתמול (שלישי) הצהרה נוקבת בעקבות הפרסומים בישראל על "חוליית ריגול אזרבייג'נית" שפעלה בשירות איראן. בהצהרתו, הביע איסייב זעזוע עמוק מהטענות, והכחיש בתוקף כל מעורבות של אזרבייג'ן בפרשה.

"נדהמנו לקרוא את הידיעות על 'החוליה האזרבייג'נית של סוכנים איראניים'", כתב איסייב בהצהרה רשמית מטעם הקהילה היהודית בבאקו. "לא ברור איך אזרבייג'ן, שהיא המדינה הידידותית ביותר לישראל, נקשרת באופן כזה לשערוריות אלו. למיטב ידיעתנו, החשוד המרכזי בפרשה, אזיז ניסנוב, אינו אזרח אזרבייג'ן, אלא יהודי הררי שעלה לישראל בגיל צעיר בשנת 1989. גם ילדיו, שנחשדים במעורבות בפרשה, נולדו בישראל ואינם אזרחי אזרבייג'ן".

איסייב הוסיף וגינה את ההשמצות כנגד יוצאי אזרבייג'ן החיים בישראל, והבהיר שמדובר בפגיעה חמורה בקהילה שמשרתת נאמנה את המדינה: "מדובר בכ-80,000 יוצאי אזרבייג'ן בישראל, שמסכנים את חייהם בצבא, במשטרה ובשירות המדינה. האשמות שווא כאלה משרתות רק את אויבי ישראל, שמנסים לפגוע במערכת היחסים המצוינת בין ירושלים לבאקו".

פרשת הריגול שפורסמה לאחרונה בישראל כוללת שבעה חשודים, שרק אחד מהם, ככל הנראה, בעל אזרחות אזרבייג'נית. בין החשודים נמצאים אב ובנו, אשר נטען כי קיימו קשר עם גורמים איראניים במשך שנתיים, במהלכן צילמו בסיסים צבאיים ועקבו אחר בכירים ישראלים במטרה להתנקש בהם. חלק מהחשודים נתפסו כשעקבו אחר בכיר ישראלי ובנו, שככל הנראה היו מטרה למתקפת טילים איראנית.

לסיום, הרב איסייב קרא להפסקת ההשמצות והדגיש את החשיבות בשמירה על היחסים האיתנים בין המדינות: "לא ייתכן שקהילה שלמה תכפיש בגלל מעשיהם של קומץ עבריינים. יש להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין ישראל לאזרבייג'ן".