ירדן לא סולחת. עבדאללה מלך ירדן יצא היום (רביעי) בהצהרה לוחמנית בטלוויזיה הממלכתית במדינה והבטיח כי ינהל מלחמה חסרת פשרות בארגון דאעש.  עוד אמר כי יקח את הלחימה בארגון לשטחים בהם שולט הארגון.

דובר הממשלה הירדנית אישר כי המלך כינס ישיבה בטחונית בעמאן עם הבכירים ביותר בשירות הביטחון בהם דן בהמשך המאבק בארגון דאעש.
 
המלך דיבר בעקבות הרצח המזעזע של הטייס מועאז אל-כסאסבה אתמול בידי ארגון דאעש: "אנו מנהלים מלחמה על מנת להגן על אמונתנו, ערכינו והעקרונות האנושיים בהם אנו מאמינים. המלחמה על כל אלו תהיה בלתי מתפשרת ואנו נפגע במקומות בהם נמצאים חברי הארגון".
בינתיים, אלפי ירדנים התכנסו בעיירה קארק בדרום מערב המדינה, בה התגורר הטייס שהוצא להורג, להביע את תנחומיהם למשפחתו. פקידים מלכותיים בכירים, לצד שרים בממשלה, אנשי שבטו של כסאסבה וזרים גמורים, הגיעו לאוהל האבלים של המשפחה.  "מועאז איחד את כל הירדנים" סיפר סאלם, קצין צעיר בצבא הירדני. "הוא היה גיבור צעיר ומת כמו גבר". 


אתמול  ארגון "המדינה האיסלאמית" פרסם  סרטון וידאו, בו נראה הטייס הירדני, מועאז אל-כסאסבה, אשר נלכד בדצמבר על ידי אנשי הארגון, כשהוא נשרף למוות בתוך כלוב.

זו הפעם הראשונה שבה הארגון מוציא להורג אדם שבוי שלא על ידי ירייה או עריפת ראש. הטלוויזיה הירדנית טוענת כי דאעש הוציא להורג את הטייס הירדני כבר לפני חודש.

 אביו של הטייס הירדני מועאז אל-כסאסבה, שנשרף למוות בזמן שהיה שבוי של דאעש, קורא היום (רביעי) לכל המדינות הנלחמות בארגון המדינה האיסלאמית לנקום את מות בנו. 
 
בראיון לרשת "אל ערבייה" אמר אביו של הטייס, סאפי אל-כסאסבה, כי "פעולות הטרור של דאעש רחוקות מכוונת האיסלאם". עם זאת הוא קרא לכל הירדנים "להיות סבלניים בעקבות רצח בני". 
 
כאקט של נקמה הוציאה ירדן להורג בתלייה שני אזרחים עירקיים, ביניהם הטרוריסטית סאג'דה רישאווי , שעות לאחר שחרור הקלטת בה נראה הרצח המזעזע של הטייס הירדני, שנשרף בעודו בחיים.