"ההתערבות הצבאית של רוסיה בסוריה, מחזקת את הנשיא בשאר אל-אסד ולא פוגעת בדאעש", כך אמר היום (שבת) שר ההגנה הבריטי, מייקל פאלון.



שר ההגנה אמר כי "הרוב המכריע" של התקיפות מאז שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין החל בפעולה הצבאית, לא התמקדו בלוחמי דאעש, אלא בכוחות המורדים במשטרו של אסד.



פאלון הודה כי המעורבות הרוסית "מסבכת" את המצב, אבל ציין שהוא עדיין מאמין שבריטניה צריכה להרחיב את הפעילות שלה בסוריה.



בראיון לעיתון "הסאן", הוא אמר כי "רק אחת מתוך 20 תקיפות אוויריות רוסיות עד כה, כוונו לדאעש".



רוסיה פוגעת באזרחים ולא בלוחמי דאעש


"הראיות שלנו מוכיחות שהם יורים תחמושת על אזורים אזרחיים והורגים אזרחים. הם מפציצים את כוחות המורדים הנלחמים באסד. ההתקפות מחזקות את אסד ומנציחות את הסבל במדינה", הוא אמר.



פאלון הכחיש כי מעורבותה של רוסיה בסוריה, גרמה לאירופה וארצות הברית לצאת חלשות. "אני לא מקבל את זה שפוטין תמרן אותנו. הוא סיבך את המצב בסוריה. אבל אנחנו לא חסרי אונים".



פאלון אמר עוד כי זה יהיה לא נכון "מבחינה מוסרית" לא לתקוף את בסיסי המדינה האסלאמית. "אנחנו לא יכולים להשאיר את התקיפות למטוסים צרפתים, אוסטרלים ואמריקאים כדי לשמור על הרחובות הבריטיים שלנו בטוחים".



מגנים את מעורבות רוסיה


בתוך כך, יצאה הודעה רשמית שפרסמו הממשלות של בריטניה, ארצות הברית, צרפת, גרמניה, קטאר, ערב הסעודית וטורקיה שגינו את המעורבות הרוסית בסוריה משום שהיעד שלה הוא לא דאעש.



בהודעה נכתב: "אנו מביעים דאגה עמוקה בכל הקשור להתחזקות הצבאית הרוסית בסוריה ובמיוחד ההתקפות של חיל האוויר הרוסי בחאמה, חומס ואידליב שהובילה לפגיעה באזרחים ולא התמקדה בדאעש".



"פעולות צבאיות אלו מהוות הסלמה נוספת ורק מתדלקות את הקיצוניות. אנו קוראים לפדרציה הרוסית לחדול מיד את התקפותיה על האופוזיציה הסורית והאזרחים ולמקד את מאמציה להילחם בדאעש", נכתב.



רוסיה ואיראן "יתקעו בבוץ"


דבריו של פאלון מגיעים על רקע דבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שאמר אתמול כי רוסיה ואיראן "יתקעו בבוץ" אם ינסו לתמוך באסד וכינה את המבצע "מתכון לאסון". "פוטין לא מבדיל בין דאעש לבין המורדים המתונים. לא נשתף פעולה עם המבצע הרוסי להשמדת מתנגדי אסד. בשביל פוטין - כולם טרוריסטים, ואני דוחה את עמדתו".



"הסיבה שאסד עדיין בשלטון היא מכיוון שרוסיה ואיראן תומכות בו. מה שרוסיה עושה עכשיו לא שונה ממה שעשתה בעבר. היא מעודדת שלטון שרוב אזרחיו מתנגד לו", אמר אובמה.