"אשתי עמדה 6 שעות במינוס 5 מעלות עם שני ילדים": הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה אמש לשבועה השלישי. גורלם של מיליוני בני אדם לא ברור והחשש לחייהם גובר. נטליה, אשתו של דניאל מחיפה, שבתום כמעט יממה שלמה של מסע, הצליחה להגיע לישראל. הוא שוחח הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm, וסיפר על מאמציה של רעייתו לנוס מהתופת.

"אשתי הצליחה להגיע לארץ, הדרך הייתה לא קלה אבל עכשיו היא פה", אמר תחילה. "היא עלתה על רכבת ללבוב, 14 שעות נסיעה מפולין. בלבוב היו אוטובוסים לגבול שגם הם היו עמוסים, היא הייתה עם דודה שלה. הן מצאו מישהו שעזר להן, היו שם הרבה מאוד אנשים, ולא היה ברור לאיזה גבול לנסוע". 

פליטים אוקראינים בגבול פולין (צילום: רויטרס)
פליטים אוקראינים בגבול פולין (צילום: רויטרס)

בהמשך, הוסיף: "בסופו של דבר הן עמדו ברחוב שש שעות במינוס 5 מעלות עם שני ילדים. יש גם שמחה, כי אני כבר מבין שאת הצעד הראשון רעייתי כבר עשתה, אבל מצד שני זו רק תחילת הדרך ויש הרבה שלבים, כי לא ברור מה קורה בגבול. כולם רוצים לצאת מאוקראינה. בפולין קיבלו אותן יפה מאוד, היו הרבה מתנדבים שעזרו להן. לא באמת היו הרבה כרטיסים לישראל אז אשתי הייתה צריכה להמתין מספר ימים. היה קשה לחכות לה כי אתה לא יודע אם יכניסו אותה או לא". 

בסיום דבריו, הדגיש דניאל: "בסופו של דבר עבר חלק. קשה לדבר עכשיו על העתיד הרחוק, אבל בינתיים נישאר פה לפחות חודש, ואז נראה אם יש לאן לחזור. ההורים עדיין שם, יש אזעקות, אנשים קצת נסחפים בחנויות".