סגן ראש עיריית אשדוד עו"ד אלי נכט, יליד אוקראינה השוהה בימים אלה במחנה פליטים בפולין, שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM על המראות הקשים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והזהיר: "פוטין לא יכול ללכת צעד אחורה ואם המערב לא יעניק לו סולם דיפלומטי שהוא יצליח לאחוז בו זה הולך להחמיר אפילו יותר". 

נכט סיפר כי "הייתי אתמול על הגבול וראיתי מצוקה גדולה. אנשים מחכים שעות ארוכות, ויש שם גם מחנה פליטים מאוד מאוד גדול – אנשים מחכים שם שעות, עשרות שעות, וימים. הקור עבד לטובתם כי יש שם פחות אנשים שעומדים בפועל, ומביאים אותם באוטובוסים".

"מעבר לזה, במחנה הפליטים יש ארגונים מכל אירופה, לא רק מישראל, שבאים לשם והביאו ציוד ובגדים חמים, אוכל, הם מבשלים דברים במקום ורואים שיש שם דאגה אמיתית. בו זמנית, הסוכנות היהודית מממנת בתי מלון. בכל העיר אין חדר פנוי אחד, ואם יש זה בגלל שהוא עולה 6,000 או 7,000 שקלים ללילה". 

הוא סיפר על אחת הפליטות שפגש: "יש אישה בת 84 שזוכרת איך בזמנו הנאצים גירשו אותה מביתה והיא הגיע בלי כלום ועברה את הגבול. שתי אחיות שלא ידעו אחת על השנייה, יש פה אמא לשלושה ילדים חולים, שהגיע צוות לטפל בהם". 

נכט אינו רק סגן ראש העיר אשדוד אלא גם יליד אוקראינה ובעבר ייעץ לשלטון בברית המועצות: "לא בדיוק לפוטין. לאחת הממשלות בברית המועצות, לא משנה מה השם, אבל אני מכיר אותו. אני חושב שבין מה שהוא חשב לעצמו למצב שהיום קורה יש פער. אני לא חושב שהוא יודע בעצמו איך זה יתפתח הלאה. פוטין לא יכול ללכת צעד אחורה ואם המערב לא יעניק לו סולם או חבל דיפלומטי שהוא יצליח לאחוז בו זה הולך להחמיר, זה הולך להחמיר אפילו יותר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי fm103