חבר המפלגה הרפובליקנית, אדם קינזינגר, תקף היום (שני) את ישראל והצהיר כי על ארה"ב להפסיק את הסיוע לישראל, "אלא אם המדינה היהודית תספק נשק לאוקראינה במאבקה בפלישה הרוסית". קינזינגר טען כי הבחירה בצד האוקראיני היא כמו הבחירה "בין טוב לרע".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

קינזינגר, שתומך בפעולה צבאית אגרסיבית על מנת להגן על אוקראינה, תקף את ישראל לאחר שנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, פנה לישראל בנאומו מול חברי הכנסת וביקש שתספק לו את מערכת כיפת ברזל, על מנת להתגונן מפני הטילים של הצבא הרוסי. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "תפסתי את נושא מדיניות החוץ להיום, כפי שאמרתי, ישראל צריכה לבחור צד וכי הסיוע העתידי עלול להיות על כף המאזניים".

חבר בית הנבחרים הוסיף כי "אני תומך במערכת היחסים עם ישראל. אך תמיכה בחברים לא אומרת שאנו מתבוננים על ההבדלים בעבר. עמדנו לצד ישראל ונמשיך לעשות זאת. אבל כרגע יש קרב בין טוב לרע, בין העולם המבוסס על כוח גולמי ואחד שמבוסס על חוקרים שלאחר מלחמת העולם השנייה. כל אחד חייב לבחור צד. התוצאה של המאבק הזה ישפיע על העולם שבו בני גדל ועכשיו זה הזמן לקרוא לכל מי שלא עושה את המקסימום, לעשות זאת".

לדבריו, "אם אנחנו לא רוצים לתקוף ישירות את רוסיה, אז המינוף שלנו הוא שהעולם יהיה מאוחד בסנקציות ובסיוע לתושבי אוקראינה. זה כולל את כולם, ולישראל אין פטור מיוחד מזה. אני מקווה שהם יעשו את הדבר הנכון".

כזכור, נשיא אוקראינה נאם אתמול מול חברי הכנסת בזום. זלנסקי אמר כי "הקהילות האוקראיניות והיהודיות היו קשורות זו לזו ותמיד נמשיך לחיות זה לצד זה ונרגיש ביחד שמחה וכאב, לכן כעת אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב - מילים של גולדה מאיר".

זלנסקי הוסיף: "בישראל יודעים היטב שכיפת ברזל, מערכת יירוט הטילים שלכם, היא הטובה ביותר. אנחנו יודעים שאתם יודעים לעמוד ולהגן על האינטרסים שלהם וגם לסייע לאוקראינה להגן על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק".