בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר שבנגב מתגייס למאמץ הבינלאומי של הטיפול במיליוני הפליטים ממלחמת רוסיה באוקראינה, כפי שעשה גם לאחר מלחמת רוסיה בגיאורגיה ב־2008 ורעש האדמה העז בהאיטי ב־2010.

ד"ר מני מלכה, חבר סגל בבית הספר, ונטע חסקין, סטודנטית בשנה ג',  יצטרפו למשלחת ארגון נתן – סיוע חובק עולם שצפויה לצאת מחר לפשמישל שבפולין, שם תשהה בשבועיים הקרובים ותעניק סיוע לפליטים החוצים את הגבול מאוקראינה.

המשלחת הנוכחית תמנה עשרה אנשי צוות, ובהם רופאים, אחיות ועובדים סוציאליים. עבודתם תתקיים במחנה המעבר בפשמישל, אשר קולט מדי יום בין 1,000 ל־3,000 פליטים החוצים את הגבול במסע הבריחה מאוקראינה. עם הגיעם למחנה המעבר הפליטים מקבלים מיטות ושמיכות ללינת הלילה, עד שיופנו לשהות ממושכת במרכזים בפולין ובארצות נוספות באירופה.

ד"ר מלכה ושלושה סטודנטים מבתי הספר לעבודה סוציאלית במכללת ספיר ובאוניברסיטה העברית בירושלים מופקדים על הסיוע הפסיכו־סוציאלי לפליטים, ומתמקדים בהתערבויות במצבי דחק מורכבים, סיוע למשפחות והנחיית מדריכי הילדים במתחם.

ארגון נתן – סיוע חובק עולם, שבמסגרתו יוצאת המשלחת, מבסס את פעילותו על מתנדבים בלבד, ומספק סיוע ראשוני במצבי אסון המוענק על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחומי הבריאות והסיוע הפסיכו־סוציאלי והחינוכי. על תחומים אלה אמון ד"ר איתן שחר, שאף הוא נמנה עם סגל בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר.