משפחתה של שירין אבו עאקל'ה, שנהרגה בחילופי הירי בין צה"ל לחמושים בג'נין בחודש מאי, דרשה להיפגש עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בזמן ביקורו בירושלים השבוע. במכתבה לנשיא כתבה המשפחה כי הערכת משרד החוץ האמריקאי על מקרה ההרג רק מטשטשת את הראיות המראות "שאבו עקל'ה הייתה מושג להרג ללא משפט על ידי הצבא הישראלי".

המשפחה ביקשה מביידן לחזור בו מהערכת משרד החוץ האמריקאי ולמנות את ה-FBI וסוכנויות אחרות לנהל חקירה מלאה על ההרג. היא ביקשה גם להבהיר מי בדק את הקליע לאחר שהרשות הפלסטינית הסכימה למסור אותו לארה"ב לבדיקה משפטית, בתנאי שהישראלים לא היו מעורבים. עם זאת, הצבא הישראלי טען כי הבדיקה הייתה אמורה להתבצע על ידי מומחים ישראלים כאשר ארה"ב פועלת כמשקיפה.
  
אחיה של אבו עקל'ה, אנטון, כתב לביידן ביום שישי והביע את "הצער, הזעם ותחושת הבגידה" של משפחתו לאחר שמשרד החוץ האמריקאי הגיע למסקנה שכוחות ישראליים "ככל הנראה אחראים" לירי בראשה של כתבת אל-ג'זירה בגדה המערבית של העיר ג'נין במאי, אך "לא מצא סיבה להאמין שזה היה מכוון". המשפחה האשימה את הבית הלבן באימוץ המסקנות של ממשלת ישראל ב"כוונה לכאורה לערער את המאמצים שלנו למען צדק ואחריות על מותה של שירין". "במקום זאת", נכתב במכתבם, "ארה"ב דואגת למחיקת כל עוולה של כוחות ישראליים".

כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)
כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)

אחייניתה של העיתונאית, לינה אבו עקל'ה, אמרה ל"גרדיאן" הבריטי כי הדרישה לפגוש את ביידן לאחר הגעתו לירושלים ביום רביעי נענתה בשתיקה מהבית הלבן. אבו עקל'ה, שסיפרה שהייתה קרובה מאוד לדודתה ודיברה איתה כמעט מדי יום, האשימה את וושינגטון בהעמדת אינטרסים ישראלים על פני גילוי האמת על מותה של אזרחית אמריקאית.

"ברור שארה"ב מנסה לקבור את המקרה. הם מנסים לכסות את זה", אמרה. היא המשיכה והוסיפה כי "אם שירין הייתה נהרגת באוקראינה, אני בטוחה ב-100% שהתגובה הייתה שונה לחלוטין. היו ננקטות פעולות מהיום הראשון. הייתה אחריות. הייתה חקירה שקופה ועצמאית. והיה צדק".

בשבוע שעבר, משרד החוץ האמריקני אמר כי למתאם הביטחוני של ארה"ב בין ישראל והרשות הפלסטינית, מארק שוורץ, "ניתנה גישה מלאה" לחקירות הישראליות והפלסטיניות על מות העיתונאית, כמו כן פיקוח על "ניתוח זיהוי פלילי מפורט ביותר" של הכדור שהרג אותה. מהמשרד נמסר כי המתאם הביטחוני הגיע למסקנה כי מותה של אבו עקל'ה הוא "תוצאה של נסיבות טרגיות" במהלך מבצע צבאי ישראלי. עם זאת, נאמר כי "החוקרים לא יכלו להגיע למסקנה סופית לגבי מקור הקליע" מכיוון שהוא ניזוק קשה מדי.