צוות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עשוי לבקר השבוע בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה בדרום אוקראינה, שנמצאת תחת שליטה רוסית. מדובר במשלחת שתכלול את מנהל הסוכנות רפאל מריאנו גרוסי ו־13 מומחים נוספים. הביקור יתאפשר לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן את אישורו לעניין.

בינתיים, גם אתמול המשיכו אוקראינה ורוסיה להאשים זו את זו בהפגזות ארטילריות לעבר המתחם. הסוכנות האוקראינית לאנרגיה גרעינית הודיעה אתמול כי "התשתית של התחנה ניזוקה ויש סיכון לדליפת מימן והתזה של חומרים רדיואקטיביים". תושבים בקרבת התחנה קיבלו טבליות יוד שאמורות לסייע במקרה של דליפה רדיואקטיבית. שניים מששת הכורים של תחנת הכוח חוברו מחדש לרשת החשמל, לאחר שהתחנה נותקה לחלוטין מהרשת בפעם הראשונה בשל הפגזות. למרות זאת, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התריע כי המצב נותר מסוכן.

תמונת לווין של תחנת הכוח זפוריז'יה  (צילום: European Union, Copernicus Sentinel-2 imagery/Handout via REUTERS)
תמונת לווין של תחנת הכוח זפוריז'יה (צילום: European Union, Copernicus Sentinel-2 imagery/Handout via REUTERS)

בתוך כך, ארגון ילדותא לשינוי בגיל הרך הקים יחד עם מרכז וראייטי ו־Early Starter International, ובחסות הפדרציה היהודית בניו יורק, מרחבים חינוכיים לילדים הפליטים מהמלחמה.

המרחבים, שמיועדים לילדים בגילי 2־7, פועלים בכל יום בשעות 8:30־13:30 בחיפה, נתניה, ראשון לציון, בת ים, אשדוד ובאר שבע. המרחבים מספקים סדר יום קבוע העוזר ביצירת שגרה לילדים, שמקבלים ארוחות בוקר וצהריים ונהנים ממשחקים ומפעילויות חינוכיות.