הסוכנות היהודית בדרך לצאת מרוסיה? הבוקר (שני) לאחר דיון קצר בית המשפט במוסקבה, הוחלט לדחות את המשכו בחודש, והדיון הבא יתקיים רק בחודש אוקטובר. זאת, לאחר שבחודש החולף לא התקבלה שום אינדיקציה מהרוסים לגבי הכוונות שלהם, ולאחר שסגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, אמר לשגריר הישראלי במדינה, אלכסנדר בן צבי, כי "מדובר רק בעניין משפטי וטכני, שלא משליך על מכלול היחסים".

מהדיון עולה המסקנה כי ככל הנראה השופטים קיבלו הוראה למשוך זמן ולמרוח את הדיונים. עורך הדין המייצג את הסוכנות הודיע כי הארגון כבר הסיק מסקנות ותיקן את תקנונו, בהתאם לטענות לאי דיוקים שעלו קודם. אולם, התקנון המתוקן לא אושר. כמו כן, העו"ד עדכן כי הארגון עובד על התיקונים הנדרשים במאגר המידע שלו, על פי הטענה המרכזית נגדם, הסוכנות עברה על חוקי הפרטיות כאשר אספה מידע על האזרחים הרוסים שמגיעים לסוכנות. נציגי הסוכנות הודיעו שדרוש זמן על מנת להשלים את התיקונים הנדרשים בניהול מאגר המידע.

בתוך כך, ראש המל"ל, איל חולתא, מסר כי שמע את הטענה ממקבילו הרוסי. בסוכנות היהודית מסרו כי ממתינים לדיון, כאשר הם מוכנים לכל תרחיש אפשרי, מסגירת התיק ועד סגירת הסוכנות.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון, דיווח אתר הג'רוזלם פוסט כי ראשי הסוכנות היהודית צפויים להודיע על הפסקת הפעילות הפיזית ברוסיה. משמעות ההחלטה, אם אכן תצא לפועל, היא שאחד הארגונים היהודיים הבולטים ביותר ברוסיה ימשיך את פעילותו רק במתכונת דיגיטלית. התפנית הדרמטית הגיעה למרות שיחתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נכון להיום, הסוכנות מעסיקה כ-200 עבודים ברוסיה לצד שלושה שליחים במשרה מלאה, אשר שבו לישראל לאחרונה לאחר שנגמר חוזה העסקתם. "ההשלכות הן שלא תהיה פעילות עלייה ברוסיה בשום צורה", טען הגורם שאף אמר כי "אף אחד לא יעביר מידע ולא יהיה נציג פיזי".