המלחמה באירופהבצל המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, גורמי ביטחון אוקראינים העלו את החשש כי מזג האוויר בחורף הקרוב יהווה גורם מכריע להמשך המערכה בשדה הקרב. משרד החוץ האוקראיני צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "החורף הבא לא יהיה קל עבורנו", והציג כיצד יראו "מקלטי החימום" של הלוחמים.

בתוך כך, משרד החוץ האוקראיני ציין כי "הלוחמים דואגים למקלטים, שממוקמים מתחת לאדמה, כדי שיהיו נוחים ובטוחים להמשך הלחימה". לצד התמונות שפורסמו, ציינו עוד כי "ככה נראים המקלטים הזמניים, כאן החיילים בשדה הקרב יכולים לישון, לחמם את עצמם ולבשל". זאת, על רקע החשש כי הטמפרטורות בחורף הקרוב יגיעו למינוס 30 מעלות צלזיוס

כזכור, ערוץ "אל-חדת'" הסעודי דיווח כי הגירעון התקציבי של אוקראינה עומד על 38 מיליארד דולר. בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי חשף את הנזק שגרם הנשק האיראני לשוק האנרגיה במדינה והזהיר מפני ההשלכות לקראת החורף הקרב. 

כמו כן, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, התייחסה למצב הכלכלי הקשה באוקראינה, והצהירה כי "אין לנו זמן לבזבז, היקף הנזק הוא עצום. הבנק העולמי מעריך את עלות הנשק ב-350 מיליארד דולר". היא הוסיפה כי "העולם צריך לעזור לאוקראינים לבנות מחדש את ארצם ובמהירות, האיחוד האירופי מוכן לתאם את צעדי השיקום. יש צורך בפלטפורמות תיאום בינלאומיות בהקדם האפשרי, רצוי לפני סוף השנה או בתחילת השנה הבאה".