נציגים מ־46 מדינות ומ־24 ארגונים בינלאומיים התכנסו אתמול בפריז ביוזמתם של נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהופיע כדרכו בווידיאו מרחוק. מרשימת הנוכחים נעדרו קנצלר גרמניה אולף שולץ, שקיבל לדבריו את ההזמנה באיחור, אבל שלח את שרת החוץ אנלינה ברברק. גם סין לא שלחה נציג, וגם ישראל, שלא הופיעה ברשימת המשתתפים הרצויה שהעבירה אוקראינה. גורמים צרפתיים אמרו כי צרפת מקדמת את שילובה של אוקראינה באיחוד האירופי.

מטרתו המוצהרת של הכינוס תחת הכותרת "סולידריות עם אוקראינה" הייתה לספק סיוע מיידי לאוקראינה, כדי לאפשר לה להעביר את החורף. הנשיא מקרון מסר כי הוועידה אפשרה לגייס יותר ממיליארד יורו של סיוע, חציו בכספים, וחציו במוצרים ובאשראי. "מעשי רוסיה מהווים פשעי מלחמה שצריכים לבוא על עונשם", הבהיר הנשיא מקרון, אך צריך, לדבריו, לחשוב על שלום בר קיימה אחרי המלחמה. ויש לתמוך בתוכנית עשר הנקודות של אוקראינה לשלום.

הנשיא זלנסקי אמר כי הוא מצפה בראש ובראשונה לסיוע באנרגיה, לגנרטורים של חשמל שחשובים לא פחות מהנשק. המשלחת האוקראינית נפגשה עם נציגי 700 חברות שהביעו את נכונותן להשתתף במפעל השיקום שנאמד ב־750 מיליארד יורו. ארה"ב אמורה לשקם את הבירה קייב ואילו צרפת את העיר צ'רניהיב.