בידי אוקראינה "מידע מוצק", שלפיו רוסיה מתכוונת להציע עסקת חליפין לאיראן: שתי טייסות של מטוסים רוסיים מסוג סו־24 וסו־35 תמורת מל"טים מסוג שאהד. לדברי קצין בכיר בחיל האוויר האוקראיני בטלוויזיה האוקראינית מדובר ככל הנראה במטוסים שנועדו במקור למצרים.

מקורות אמריקאיים מסרו כי איראן סיפקה לאחרונה לרוסיה כ־1,770 מל"טים חדשים. ראש המטה הכללי של צבא איראן הגנרל מוחמד באגרי אמר בנושא אספקת המל"טים האיראניים לרוסיה כי "גם אם הרבה מההאשמות עלולות להתגלות כשקריות, הן מצביעות על היעילות והרמה הגבוהה של איראן בתחום המל"טים".

לפי העיתון "לה מונד", סוריה שימשה עבור הרוסים כר ניסוי בתקיפת אוכלוסייה אזרחית על ידי מל"טים תוצרת איראן. עם זאת, המל"ט הרוסי שבו נעשה השימוש הרב ביותר בסוריה היה ה"פורפוסט" שיוצר על פי ידע שסיפקה ישראל. רוסיה עשתה בו שימוש בפעולות משותפות עם איראן וצבא סוריה, וישראל נאלצה ליירט מל"טים שהיא בעצמה פיתחה וייצרה.

דובר משרד החוץ האיראני נאסר קנאני אמר אתמול: "פיתוח או נרמול יחסים עם המשטר הציוני לא יתרום לשלום באזור". ביחס להסכם הגרעין אמר קנאני כי הנוסח מוכן לחתימה, אולם הצד האמריקאי נמנע מהגעה לסיכום המו"מ ומתמהמה.

100 ימים לפריצת מחאת החיג'אב באיראן צוינו אתמול בהפגנות באיראן ומחוצה לה. משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי "שבעה מנהיגים מרכזיים של ההפגנות האחרונות שקשורים לבריטניה נעצרו היום על ידי שירותי הביטחון של משמרות המהפכה, כולל בעלי אזרחות כפולה שניסו לעזוב את המדינה".

למעלה מ־650 סטודנטים נחטפו על ידי כוחות הביטחון האיראניים ב־100 ימי ההפגנות, כך נמסר מארגון הקהילה הבינלאומית של האקדמאים האיראנים. על 21 סטודנטים מתוכם נגזרו גזרי דין שמגיעים לעד 6 שנים מאסר בפועל בגלל השתתפות בהפגנות. שניים מהמפגינים הוצאו עד כה להורג, ועל כמה עשרות מאיימים בגזרי דין מוות שעדיין לא בוצעו.

שלושה חיילים רוסים נהרגו לאחר מתקפת מל"טים אוקראינית נוספת בעומק רוסיה, בבסיס חיל האוויר הרוסי אנגלס במחוז סרטוב. משרד ההגנה הרוסי מדווח כי החיילים נהרגו כתוצאה מנפילת רסיסי כטב"ם, לאחר שיורט מעל הבסיס הצבאי.

המלחמה נמשכה גם בחג המולד, ולדברי הצבא האוקראיני ביום הראשון של החג ירו הרוסים יותר מ־40 רקטות לעבר יעדים אוקראיניים. רוסיה מצדה טענה כי תוך יממה הרגה כ־60 חיילים אוקראינים.