מלחמת רוסיה-אוקראינה: בכירים צבאיים אמריקאים פרסמו היום (רביעי) ניתוח להמשך המלחמה באוקראינה בחדשות 'ניוזוויק' האמריקאי, וניסו לנתח מי עמודת לנצח. כמו כן, התייחסו למועד האפשרי לסיום המלחמה, והאפשרות שבה יהיה שימוש בנשק גרעיני.

ניקוי אורוות או חשש ממתקפה רוסית? הטלטלה בצמרת האוקראינית
בארה"ב מעריכים: זה מספר החיילים הרוסים שנהרגו במלחמה באוקראינה

"זו הייתה שנה קשה מאוד עבור אוקראינה ועבור הצבא האוקראיני", אמרו אותם בכירים, "אוקראינה היא מדינה שלא הולכת להיעלם, ועובדה זו לבדה אומרת שאוקראינה הולכת לנצח. עבור האוקראינים, זה לא סכסוך גבול בקנה מידה קטן - זו מלחמה בקנה מידה מלא, מלחמת עצמאות". כמו כן, הם הוסיפו כי מבחינת האוקראינים הם מרגישים שהמלחמה האמיתית החלה לראשונה ב-2014 כאשר פוטין סיפח את קרים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בדיווח צוטטו סוגיות שלפי הדיווחים הטרידו מאוד את צבאו של פוטין, כולל חוסר לכאורה בהכשרת חיילים מספקת והשמדת ציוד. גם השיעור הגבוה של הרוגים בצד הרוסי שגבה גם מחיר על המורל. "אוקראינה מאמינה שיש לה יתרון צבאי כרגע והיא יכולה לקחת בחזרה שטח נוסף", צוין, "הם נחושים במיוחד לנסות לבודד את קרים. מעמדה של קרים לפני 2014 היה אזור אוטונומי בתוך אוקראינה, ואני חושב שמה שהאוקראינים היו רוצים לעשות זה לקבל את זה בחזרה כאזור אוטונומי".

מלחמה באוקראינה  (צילום: רויטרס)
מלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)

לאחר מכן, התייחסו לאפשרות שפוטין ופקידים רוסים רמזו במשך חודשים על הסיכוי לשימוש בנשק גרעיני, ומסרו כי התרחיש אינו סביר, אבל זה "בהחלט אפשרי". בנוסף, נאמר כי "רוסיה יודעת ששימוש בנשק גרעיני יוביל לנקמה ולהשמדת רוסיה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

"סביר להניח שהרוסים ינסו מתקפה גדולה די בקרוב", הוסיפו, "זה עשוי להיות ביום השנה לציון המלחמה בסוף החודש או בתוך כמה שבועות לאחר מכן. אבל אז האוקראינים ייצאו למתקפה נגדית עם השריון המערבי החדש הזה שהם מקבלים. הניתוח שלי הוא שהרוסים לא יצליחו".

"רוסיה יכולה לסיים את המלחמה מחר. כל מה שהם צריכים לעשות זה להסתובב ולעזוב", אמרו אותם בכירים, וציינו כי ציר זמן ריאלי יותר לסיום המלחמה הוא עד הסתיו הקרוב.