ניצולים לצד גופות מחלצים צוותי החילוץ וההצלה מתוך ההריסות שהותירה רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה. תחת קור מקפיא ובמירוץ נגד הזמן פועלים הצוותים כדי לזהות אות חיים או קריאה לעזרה, כשהם נעים בין שמחה לעצב ונאחזים בכל שביב של תקווה.

למעלה מ-11 אלף הרוגים בטורקיה וסוריה; מאות אלפים מתחת להריסות

 Syrian teenager records himself under the rubble waiting for help to arrive.#Arifkaan 3.5 ye old rescued after 40hrs Alhamdulillah

היום (רביעי), יומיים לאחר רעש האדמה בעוצמה 7.7 שפקד את דרום מזרח טורקיה וצפון סוריה, חילצו כוחות ההצלה את עריף קאן בן ה-3 מתחת להריסות בניין דירות שקרס בעיר קרמאנמרש, שנמצאת לא הרחק ממוקד הרעש. בזמן שפלג גופו התחתון של הילד היה לכוד מתחת ללוחות בטון ומוטות מעוותים, צוותי החילוץ הניחו עליו שמיכה כדי להגן עליו מהקור העז תוך שהם חותכים ומסירים ממנו בזהירות את הפסולת וחוששים מקריסה של ההריסות סביבו.

אביו של הילד, שחולץ קודם לכן, התייפח לאחר שראה את בנו מובל לאמבולנס. "לעת עתה, התקווה בקרמאנמרש היא עריף קאן", אמר כתב הטלוויזיה הטורקי בעת שידור החילוץ הדרמטי. כמה שעות לאחר מכן, חילצו הצוותים את בטל אדיס בת ה-10 מהריסות ביתה. על רקע מחיאות הכפיים של הצופים, סבה נישק אותה ודיבר אליה בשקט כשפונתה לאמבולנס בדרכה אל בית החולים.

למרות שצוותי חילוץ והצלה מלמעלה מ-24 מדינות הצטרפו ליותר מ-24,000 אנשי חילוץ טורקים, ככל שעוברות השעות משתתקים קולות הבכי מבין ההריסות, והייאוש מצד הלכודים שממתינים לעזרה גובר.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי 13 מיליון מתוך 85 מיליון תושבי המדינה נפגעו והכריז על מצב חירום ב-10 מחוזות. לפי הרשויות, יותר מ-8,000 בני אדם חולצו מההריסות עד כה, וכ-380,000 מצאו מקלט במקלטים ממשלתיים או בבתי מלון.

בסוריה חילצו התושבים בעיירה בצפון-מערב המדינה תינוקת שנולדה בתוך ההריסות ועדיין הייתה מחוברת בחבל הטבור לאמה, שלא שרדה את האסון. שאר בני המשפחה של התינוקת נספו גם הם ברעש הקטלני.

קרובי משפחתה אמרו ל-AP כי "טורקיה היא ביתם של מיליוני פליטים מהמלחמה. האזור הפגוע בסוריה מחולק בין טריטוריה שבשליטת הממשלה לבין המובלעת האחרונה במדינה המוחזקת על ידי האופוזיציה, שבה מיליונים מסתמכים על סיוע הומניטרי". אדלהייד מרשאנג, קצין חירום בכיר בארגון הבריאות העולמי (WHO), אמר כי מדובר ב"משבר נוסף על משברים רבים". מהאו"ם נמסר כי הוא "בוחן את כל הדרכים" כדי להשיג אספקה וסיוע לתושבי ​​צפון-מערב המדינה.