על רקע ההתחממות הדיפלומטית בין ישראל ואזרבייג'ן בתקופה האחרונה, עלה החשש בקרב המשטר האסלאמי בטהרן מההשפעות הישראליות הצפויות לטענתו באזור. בתוך כך, בעיתון "ג'וואן", היוצא לאור בטהרן, פורסמה קריקטורה הלועגת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. כמו כן, בעיתון תקפו את ההתקרבות בין המדינות ושלחו אזהרה לממשל בבאקו.

בתוך כך, בגוף הכתבה שהתפרסמה בעיתון, תקפו האיראנים גם את הקהילות היהודיות באזרבייג'ן וטענו כי "הרבנים שמגיעים מישראל הם בעצם מרגלים שבאו מישראל לרגל נגד איראן. כל אנשי העסקים שמגיעים לאזרבייג'ן מישראל הם מרגלים". 

בנוסף, נכתב בעיתון כי "אזרבייג'ן רואה באיראן מכשול רציני לקידום התוכניות השאפתניות בקרבאך ומנסה להשיב על כישלונותיה באמצעים מסוג זה. הגברת העימות עם איראן היא חלק מהפרויקט של המשטר הציוני באזור. בחודשים האחרונים פתחה אזרבייג'ן שגרירות בתל אביב כדי להעביר מסר לאיראן, כי היחסים עם ישראל מתחזקים. הרשויות בבאקו מנסות להשתמש בהשפעה ובכוח של ישראל כדי להפעיל לחץ על איראן ליישם את פרויקט שינוי הגבולות בקווקז בעזרת השדולה הציונית".

בקהילות היהודיות באזרבייג'ן לא אהבו את האשמות האיראניות והגיבו בחריפות. בדברים שנשא בפני רבנים ואנשי עסקים, יבגני ברנייזן, סגן יושב ראש קהילת יהודי אירופה בבאקו, אמר כי "ניסיון להציג את היהודים המגיעים לאזרבייג'ן - אנשי עסקים, תיירים, רבנים - כ'מרגלים' הוא שטות גמורה. כן, ישראלים ויהודים רבים מכל העולם טסים לאזרבייג'ן, שתמיד התפרסמה ביחסה החם ליהודים. האם רבנים מרגלים? רב ממונטנגרו ביקר אותנו השבוע, האם גם הוא מרגל? מונטנגרי?", תמה.

לדבריו, "אפשר להבין שהרשויות האיראניות, שבהן משתוללת בחודשים האחרונים אי שביעות רצון עממית, מנסות למצוא דרכים להסיט את תשומת הלב לנושא אחר, אבל זה פשוט מטופש. הצהרות וקריקטורות כאלה נוצרו בבירור רק ל"שימוש פנימי" באיראן עצמה", הוסיף ברנייזן.

גם חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי, ראסים מוסאבקוב, התייחס להאשמות האיראניות נגד הרבנים באזרבייג'ן ואמר כי "האיראנים לא בוחלים בשום אמצעי להשמיץ ולהסית בהסתה פרועה, גם נגד רבנים. הקו האיראני מוכיח עד כמה החיבור עם ישראל הוא נחוץ וחשוב".