מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הלחימה של מיליציית "כוח וגנר" באוקראינה, לצד הצבא הרוסי, נמשכים גם הדיווחים אחר הזוועות שפעיליה מעוללים. במהלך החודשים האחרונים, הסכים הקרמלין לגייס אסירים מבתי הכלא ברוסיה ולאפשר להם להילחם בשורות "כוח וגנר" לצד החיילים הרוסים. בתוך כך, ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח היום (שני) על הזוועות שעשו כמה מפעילי המיליציה כנגד האסירים שבחרו להתגייס.

דמיטרי יאקושצ'נקו, רוצח מורשע בן 44, שוחרר מהכלא כדי להילחם במלחמה. בהגיעו לשדה הקרב באוקראינה הפך לעריק, ונאשם "בבגידה וכניעה לאוקראינה". בעקבות כך, כמה מפעילי המיליציה הוציאו אותו להורג במכות פטיש. דמיטרי שערק משורות המיליציה, נתפס במהירות, והפך לאסיר השני שמוצא להורג על ידי בני ארצו.

בסרטון המחריד שפורסם בטלגרם, נראים פעילי המיליציה קושרים לראשו גוש לבנים, בעוד אדם נוסף עומד מאחוריו עם פטיש. יאקושצ'נקו, לבוש מדי צבא, אמר כי "הבין שזו לא המלחמה שלו", לאחר שנשלח להילחם עבור הנשיא פוטין. לדבריו, הוא נפגע בראשו בקרב בעיר דניפרו, במרכז אוקראינה, והתעורר יותר מאוחר כשהוא קשור במסתור של המיליציה. בסרטון נאמר לו כי הוא "עומד להישפט על עריקה".

קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

חיילים בצבא הרוסי במהלך המלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
חיילים בצבא הרוסי במהלך המלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

לאחר מכן, יאקושצ'נקו הרים את ראשו, ואחד הפעילים במיליציה חבט בראשו, וריסק את גולגולתו, עד שצנח על הקרקע. על פי דיווחים ברוסיה, האסיר היה רוצח ושודד מורשע ששוחרר מעונש מאסר לאחר 19 שנים כדי להצטרף למלחמה. עוד אמר לפני הוצאתו להורג כי שמו דמיטרי, יליד 78', אשר נולד בחצי האי קרים. לדבריו, "הלכתי להילחם בחזית בשורות כוח וגנר, בחזית הבנתי שזו לא המלחמה שלי. תכננתי דרך לבריחה, ביום הרביעי שלי פה לקחתי את המקלע שלי, כמה מגזינים ורימונים, זחלתי למקום כלשהו, ונשכבתי עד שהירי פסק. המשכתי לנוע והתברר לי שהגעתי לצד האוקראיני, ונאמר לי שאם יש לרוסים הזדמנות לעזוב, מוטב שיעשו זאת".

בחודש ינואר האחרון דיווח השבועון "ניוזוויק" כי רוב הלוחמים האסירים שנלחמו בשורות המיליציה החמושה של "קבוצת וגנר" נהרגו או ברחו לאחר הקרב מול הצבא האוקראיני בסמוך לעיר סולדר. הכוח הצבאי, בראשותו של יבגני פריגוז'ין, המקורב לנשיא פוטין, גייס במהלך המלחמה כ-43 אלף אסירים מתוך בתי הכלא ברוסיה, כאשר רובם נהרגו, נמלטו או נכנעו במהלך הלחימה".

עוד נמסר כי אתר "Meduza" דיווח על כך שמספר האסירים שגייסה המיליציה עלה ככל הנראה ל-50 אלף, נוכח המצב של הצבא הרוסי בשדה הקרב. על פי האתר, פריגוז'ין לא שומר בידיו נתונים סטטיסטיים על נעדרים או עריקים, ובמקום זאת מדווח עליהם ככאלו שמתו בקרוב.