נשיא סין שי ג'ינפינג מתכנן לשוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, בפעם הראשונה מאז פלשה רוסיה לשטחה בחודש פברואר האחרון, וזה עתיד להתרחש לאחר הביקור הצפוי שלו במוסקבה בשבוע הבא ופגישתו עם מקבילו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

דיווח: רוסיה מנהלת מגעים עם סין לרכישת נשק קטלני עבור המלחמה
דיווח: רוסיה העבירה נשק אמריקאי שנתפס באוקראינה לידי איראן

המקורות שהודיעו על דבר הפגישה מסרו בנוסף כי זה מעיד על רצונה של סין להוות גורם מתווך בין הצדדים על מנת להביא לסיום המלחמה. שיחה ישירה בין שי לזלנסקי, במידה ותתקיים, תציב את סין במקום משמעותי כמתווכת בזירה הבינלאומית, במיוחד לאחר התפקיד ששיחה בחידוש היחסים בין איראן לערב הסעודית, הוסיפו.

מהבית הלבן נמסר כי ארה"ב עודדה את נשיא סין לפנות לזלנסקי, על מנת שיישמע את הפרספקטיבה האוקראינית ולא רק הרוסית על המלחמה. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן מסר במסיבת עיתונאים כי "מקווים שזה יניא אותם מלספק סיוע קטלני לרוסיה, כאשר מדובר בדבר שהזהרנו מפניו".

כזכור, בסוף החודש שעבר דווח כי ממשלת סין מנהלת מגעים עם רוסיה על מנת לספק לה מל"טים מתאבדים ותחמושת נוספת עבור הלחימה באוקראינה, כך לפי מידע מודיעיני שהגיע לידי ארה"ב. סאליבן ציין לאחר מכן כי "סין תשלם מחיר כבד ויהיו לכך השלכות חמורות אם תחליט לשלוח סיוע קטלני לרוסיה במלחמתה מול אוקראינה".