מפקד משטרת לונדון, סר מארק ראולי, הודה אתמול כי "אכזבנו את תושבי לונדון", אחרי פרסום דוח חריף ביותר שהאשים את כוח המשטרה החשוב ביותר בבריטניה ב"גזענות, שנאת נשים והומופוביה שיטתיים". הברונית קייסי מבלקסטוק חקרה במשך 14 חודשים את ההתנהלות של משטרת המטרופולין של לונדון - הסקוטלנד יארד - אחרי ששוטר בשירות פעיל חטף צעירה ורצח אותה אחרי שגם אנס אותה. במהלך החקירה, נחשף שוטר נוסף שהורשע במקרי אונס, בתקיפה מינית ובעינוי של נשים.

בדוח שפורסם אתמול על פני 363 עמודים, כתבה הברונית קייסי כי גילתה ראיות למקרים של בריונות נרחבת, עמדות גזעניות והומופוביה בקרב אנשי המשטרה וכי הסקוטלנד יארד הוא "מועדון גברים" שאינו מתייחס להגנה על נשים וילדים. "המשטרה לא הגנה על העובדות שלה או על אזרחים מפני שוטרים תוקפים שהתעללו או ממי שניצלו את תפקידם למטרות מיניות", נאמר בדוח.

הברונית התריעה כי יותר ממחצית הציבור איבד אמון במשטרת לונדון והזהירה כי "חייב להיות שינוי יסודי" או שלא יהיה מנוס מפירוק כוח המשטרה. "הם צריכים לטהר את כוח המשטרה, כדי שאנשים יוכלו לישון בשקט בלילה", אמרה.

מפכ"ל משטרת לונדון, סר מארק ראולי, שמונה בשנה שעברה על רקע השערוריות שפקדו את הסקוטלנד יארד, הודה כי הממצאים "מדאיגים מאוד" וכי כוח המשטרה "אכזב את תושבי לונדון". "יש פה כשלים שיטתיים, כשלים ניהוליים, כשלים תרבותיים", אמר ראולי, שאישר כי יש שוטרים שהושעו או נמצאים תחת חקירה. ראש הממשלה, רישי סונאק, הביע את ביטחונו כי המשטרה כבר פועלת כדי להשיב את אמון הציבור וכי המפכ"ל ראולי מחויב לכך.