סעודיה שוקלת להיענות בחיוב להצעה מצד רוסיה לשיתוף פעולה גרעיני ובניית כורים גרעיניים בשטח הממלכה. כך מסרו מקורות יודעי דבר ל"ניו יורק טיימס".

במקביל הגורמים הסעודים מחדשים את הלחץ על ארה"ב, השותפה המועדפת שלהם, בכך שהם מציעים לנרמל את היחסים עם ישראל בתמורה לשיתוף פעולה אמריקאי בבניית כורים גרעיניים ולערבויות נוספות. על עסקה אפשרית כזו דווח בחודש שעבר בתקשורת האמריקאית.

על פי העיתון, הפרטים החדשים על המאמצים הסעודיים תורמים לקשיים ולחוסר האמון בין ריאד לוושינגטון, ומצביעים על מדיניות החוץ שמתווה יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שכוללת את הרחבת השותפויות של המדינה עם מעצמות אחרות בעולם, לרבות סין. בחודש שעבר הסכימה סעודיה לחדש את יחסיה עם איראן בתיווך של סין.

בנושא אחר: הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן דורש ממוסקבה "לשחרר באופן מיידי" את העיתונאי אוון גרשקוביץ', שנעצר באשמת ריגול לטובת ארה"ב. בית משפט במוסקבה החליט לאחרונה כי גרשקוביץ' (31), שכותב ב"וול סטריט ג'ורנל", יישאר במעצר במשך כחודשיים. אם יורשע, הוא עלול להישלח למאסר של עד 20 שנה. בדיון שנערך, הופיע העיתונאי בבית המשפט והכחיש את המיוחס לו.

בשנה החולפת סיקר גרשקוביץ' בהרחבה את המלחמה באוקראינה. לאחרונה הוא ערך תחקיר על יחידות המיליציה הרוסיות וגנר ועל מנהיגן יבגני פריגוז'ין.

לטענת שירות הביטחון הרוסי, העיתונאי אסף מידע על "מתקן צבאי" בעיר יקטרינבורג בהרי אורל, ושם נעצר. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה הודיעה כי זו לא הפעם הראשונה שמרגל מתחזה לעיתונאי זר, וכי פעילויותיו של גרשקוביץ' "לא קשורות לעיתונות".

מנגד, דוברת הבית הלבן מחתה על המעצר, ואמרה כי ההאשמות נגד גרשקוביץ' "הן מגוחכות". עוד הוסיפה: "אני רוצה להדגיש פעם נוספת שהאמריקאים צריכים להישמע לאזהרות של הממשל, ולא לנסוע לרוסיה. אמריקאים שמתגוררים שם או מטיילים במדינה צריכים לעזוב עכשיו".