מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן צפוי להגיע מחר בבוקר לביקור בישראל, ושני בכירים אמריקאים מסרו כי הנושא המרכזי שבלינקן רוצה לדבר עליו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלבד הנושאים השוטפים של המלחמה - זו סוגיית היום שאחרי בעזה, ומדובר בנושא שהם סבורים כי יש להתחיל לדבר עליו כבר עכשיו, כך לפי דיווח של ברק רביד.

האשראי נגמר? בלינקן צפוי ללחוץ על ישראל לבצע הפוגות בלחימה

מעבר לכך, גורמים צבאיים אמריקאים אמרו כי הלוחמה של צה"ל בשטח בנוי עד עתה מהווה בעיה שכן אי אפשר לטענתם להפציץ מהאוויר מטרות עוינות על מנת לפנות את השטח עבור הצבא, מה שעלול להוביל בסופו של דבר להרג רב של אזרחים ברצועה. "לא נוכל להגן על אסטרטגיה מעין זו עוד זמן רב", הוסיפו הגורמים.

עוד ציינו כי לישראל אין תכנית סדורה באשר לסוגיית השליטה ברצועת אחרי מיטוט החמאס, כאשר האפשרות הריאלית היחידה שנמצאת כרגע על הפרק היא העברת השליטה לרשות הפלסטינית שבגדה, אך גם מהלך זה רווי באתגרים ומכשולים. 

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", בביקורו צפוי בלינקן ללחוץ על ישראל להסכים להפוגות קצרות בלחימה בעזה, על מנת לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי ושחרור בני ערובה. 

על פי גורמים בבית הלבן, בלינקן יעביר מסר זה לנתניהו ולבכירים נוספים בממשלה הישראלית. הבקשה באה על רקע לחץ הולך וגובר על הממשל האמריקאי לנקוט צעדים להקלת המצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה.