פרישתו של השר בני גנץ ופירוקו את ממשלת החירום, עליהם טען שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שקרו לאור אי השגתו "יוזמה מדינית, הסדר אזורי ומזרח תיכון חדש", הדהדו וזכו להתייחסות גם בעולם האיראני. משרד החוץ האיראני הספיק למסור כי "התפטרות גורמים בישות הציונית היא אינדיקציה למותה לאחר כישלון המתקפה נגד עזה".

הפרו פלסטינים מרעידים את אמריקה, וזה יכול להגיע לאותה עוצמה של 1968
48 שעות לאחר חילוץ החטופים - הבכיר בצה"ל שמודה: זה הנס שקרה לנו

"לאחר שמונה חודשים של מלחמה בעזה, העולם הבין שהישות הציונית היא הגורם לאי היציבות באזור. על הקהילה הבינלאומית לגנות את האיומים הישראליים נגד לבנון", הוסיפו מטעם המשרד. על ארה"ב טענו: "אין אינדיקציות לכך שארה"ב רצינית לגבי הפסקת אש בעזה".

חדשות העולם הערבי הוסיפו לבחוש בקלחת הפוליטית המקומית, ויצאו בהצהרות דרמטיות, ביניהן: "נתניהו דוחה החלטות אסטרטגיות וגורליות - לא בשל חישובים אסטרטגיים, אלא בשל שיקולים פוליטיים ואישיים", "גנץ התפטר מממשלת נתניהו מפני שהיא 'מונעת ניצחון אמיתי'" ועוד. בעיתון אל'-אחבאר, למשל, ציינו: "גנץ יצא מקבינט המלחמה: פעולת נוסיראת לא תציל את ביבי". 

בציבור נרשמה תגובה עזה ומאסיבית יותר, כשעזתים חגגו ברחובות בזמן הצפייה בנאום הפרישה של גנץ. "כמו שגנץ נסוג מקבינט המלחמה, גם נתניהו ייסוג מרצועת עזה", טען אחד מהתושבים החוגגים.