בבריטניה התעוררו הבוקר (שישי) לעידן חדש. הלייבור, בראשות קיר סטארמר שיתמנה לתפקיד ראש הממשלה, רשמו ניצחון מוחץ על המפלגה השמרנית בראשות ראש הממשלה היוצא רישי סונאק. 

כבר לאחר פרסום המדגמים הראשוניים באזור חצות (שעון ישראל) הסתמן הניצחון הברור של הלייבור על השמרנים, כשמספר בכירים בה אף צפויים לאבד את מושבם. עוד לפני ספירת קולות האמת, העיתונים באי הבריטי כבר בחרו להגיב לאירועים ההיסטוריים, ובאופן נחרץ.

''עידן חדש''  (צילום: ללא קרדיט)
''עידן חדש'' (צילום: ללא קרדיט)

סונאק הודה בהפסדו, קיר סטארמר יהיה ראש ממשלת בריטניה
יהודי בריטניה במתח בשל הבחירות: "מנהיג הלייבור עושה מאמץ להוכיח שהוא לא נגד ישראל"

"עידן חדש", נכתב בשער ה"דיילי רקורד". גם ב"דיילי מייל" התייחסו בבירור לירידת הלייבור מהשלטון לאחר 14 שנים: "מהפך היסטורי". 

''עידן חדש'' (צילום: ללא קרדיט)
''עידן חדש'' (צילום: ללא קרדיט)

ב"דיילי סטאר" תפסו עמדה ברורה, ובחרו לעקוץ את המפלגה השמרנית. זאת, כשפרסמו כביכול את רשימת ההישגים שלה במהלך 14 שנות השלטון, כשהיא ריקה לחלוטין. 

עקיצה לשמרנים לאחר המפלה בבחירות  (צילום: ללא קרדיט)
עקיצה לשמרנים לאחר המפלה בבחירות (צילום: ללא קרדיט)

בנאומו הראשון של סונאק אחרי התוצאות העגומות מבחינתו, אמר כי "העם הבריטי פסק בפסק דין מפכח הלילה. אני לוקח אחריות על ההפסד הזה. מפלגת הלייבור זכתה בבחירות הכלליות והתקשרתי לברך את קיר סטארמר על ניצחונו".

ניצחון מוחץ של הלייבור  (צילום: ללא קרדיט)
ניצחון מוחץ של הלייבור (צילום: ללא קרדיט)

קיר סטארמר אמר לאחר ניצחונו: "עשינו זאת. השינוי מתחיל עכשיו. ברחבי בריטניה אנשים יתעוררו לחדשות אלו. העול סוף סוף הוסר מכתפיה של אומה גדולה זו. בריטניה יכולה כעת להמשיך קדימה".