הכירו את שרת המשפטים החדשה של בריטניה, שבאנה מחמוד. מחמוד ממפלגת הלייבור מונתה לשרת המשפטים על ידי ראש ממשלת בריטניה החדש, קיר סטראמר, לאחר הזכייה ההיסטורית בבחירות. מחמוד, ילידת 1980 למדה עריכת דין באוקספורד. ב-2010 הייתה לחברת הפרלמנט המוסלמית הראשונה בבריטניה, לצד רושנה עלי ויסמין קורשי. לאורך כל הקריירה הפוליטית שלה זיהתה את עצמה מחמוד עם המאבק הפלסטיני. כעת, למרות שקהל המצביעים המקורי שתומך בה הוא קהל מוסלמי בבריטניה, ושבשנת 2014 השתתפה בהפגנות פרו-פלסטיניות שהתרחשו אז במדינה על רקע מבצע צוק איתן, נראה שמחמוד התמתנה עם השנים. 

כבר ב-13 באוקטובר פרסמה מחמוד הצהרה בה גינתה את חמאס. כך כתבה: "אני מגנה באופן חד משמעי את פעולותיו המחרידות של חמאס, שפגע באזרחים ישראלים תמימים. החטופים חייבים לחזור לביתם. הזוועות שנעשו בידי הטרוריסטים, שלא מעוניינים בשלום, פוגעות במטרה הצודקת של חופש עבור העם הפלסטיני, בה תמכתי לאורך כל חיי". 

ברלין ופריז על הכוונת: כך מנצלים ארגוני הטרור בעולם את המלחמה בעזה  
רגע לפני פתיחת הקליפות: בשורה קשה לימין הקיצוני בצרפת

קיר סטארמר, שבאנה מחמוד, אנג'לה ריינר, אנליס דודס - הלייבור (צילום: רויטרס)
קיר סטארמר, שבאנה מחמוד, אנג'לה ריינר, אנליס דודס - הלייבור (צילום: רויטרס)

עוד כתבה באותה הודעה: "חשוב לעשות הפרדה ברורה בין ארגוני טרור לבין אזרחים תמימים בעזה, שלא ראויים לעונש קולקטיבי". ביחס למצב בבריטניה באותה תקופה כתבה: "אני מודאגת מאוד מעליית האנטישמיות והאיסלמופוביה בבריטניה בשבוע האחרון. אסור לנו להרשות לשנאה לפרוח". 

בסיום הודעה זו כתבה: "עלינו לפעול לקראת שלום ארוך טווח ושגשוג ולמען עצמאות פלסטינית לצד ביטחון עבור ישראל". 

בחודש נובמבר נמנעה מחמוד בהצבעה בפרלמנט הבריטי על קריאה מיידית להפסקת אש מצד ישראל במלחמתה נגד חמאס. מאז, אקטיביסטים מוסלמים בבריטניה יוצאים נגדה באופן אישי ופומבי ומאשימים אותה בכך ש"דם המתים הפלסטינים הוא על הידיים שלה", כך לפי מגזין "בירמינגהמם לייב". 

כשנשאלה על נושא זה בראיון למגזין לפני כשבועיים אמרה: "המצב בעזה מציף רגשות עזים ומשפיע מאוד על אנשים בכל העולם. ב-14 השנים שלי בפרלמנט, באופוזיציה, זה משהו שנלחמתי עליו כתומכת של העם הפלסטיני. אם ניבחר ביולי, אני מאמינה שהנושא יהיה בראש העדיפויות שלנו בנושאי מדיניות חוץ ושנשקיע את מירב המאמצים בקידום הפסקת אש". 

שבאנה מחמוד (צילום: רויטרס)
שבאנה מחמוד (צילום: רויטרס)

כשנשאלה מדוע נמנעה אם כך, בהצבעה בנושא הפסקת אש השיבה: "כל הפסקת אש בקונפליקט הממושך הזה, כפי שההיסטוריה מלמדת אותנו, הייתה זמנית. האתגר האמיתי הוא ראשית להגיע להפסקת אש, אבל אחר כך - השאלה היא איך להפוך את הפסקת האש הזו לשלום ארוך טווח. זה דורש מאמצים דיפלומטיים אדירים, וגם דמיון ויצירתיות מצד ממשלות בכל העולם וכן שותפים למען שלום, הן בצד הפלסטיני והן בישראלי, וגם במדינות השכנות". 

מחמוד הדגישה שהיא מאמינה בכך שמדינה פלסטינית היא צעד חשוב בדרך להשגת שלום ושהיא מכירה בזכויותיהם של הפלסטינים. עם זאת הוסיפה שהיא טוענת גם לטובת ממשלת ישראל ודרישתה להשיג ביטחון ארוך טווח עבור אזרחיה. 

מחמוד ביקרה גם את חמאס וגם את ראש ממשלת ישראל, נתניהו, על תרפוד פתרון שתי המדינות. בעניין עמדתה ביחס לפתרון שתי מדינות בסכסוך הישראלי-פלסטיני הסבירה מחמוד בראיון לרשת BBC בחודש פברואר: "אנחנו חייבים לפעול באופן מיידי להשגת פרטנרים לשלום, כי פתרון מדינה אחת לא יאפשר לתושבי ישראל לחיות בבטחה. ולצד זאת, זה מופרך לאמץ גישה לפיה עם ישראל זכאי להגדרה עצמית ואילו העם הפלסטיני לא".