שמם של משמרות המהפכה האיראניות בביצוע והוצאה לפועל של הפעולות החתרניות ביותר באיראן כבר ידועות כמעט לכל, אלא שהפעם מתווסף שם נוסף לשורותיהם, שזהותו נחשפת זה עתה לראשונה. סידיהי חוסייני פנצ'אקי הידוע בכינויו סידיהי חמידי והמכהן כסגן ביטחון הפנים במשרד ההסברה של הרפובליקה האסלאמית, נחשב לאדריכל הראשי של פעולות ההתנקשות בחיי המתנגדים לשלטון האיראני.

מחשש למרד: מקורבי נתניהו בחנו מהלך שיטלטל את הליכוד | פרסום ראשון
גיא פלג על רצח מחבל הנוח'בה: "צבא שמחסל עצורים כפותים הוא מיליציה פרועה"

עוד נאמר עליו כי הינו נחשב לאחד מבני הדור החדש של מנהלי המודיעין שאמון על המנהיג עלי חמינאי. חמידי, סטודנט לתואר שלישי במדעי המדינה מאוניברסיטת תבריז שכבר הספיק לפרסם שני מאמרים בכתבי עת מדעיים, חובק עבר מפוקפק ומפתיע למדעי. ב-2007 הוטל עליו סנקציות על ידי האיחוד האירופי ובריטניה בגין השתתפותו ומעורבותו בהפצצת ועידת ארגון המוג'הדין בפריז, תכנית שלא יושמה עם גילויה על ידי המשטרה.

במשרד המודיעין האיראני הקים את מטה "שהיד סולימאני", המבצע פעולות חבלה בעולם בשיתוף עם סוכנויות הביון של הרפובליקה האסלאמית ובסיוע משמרות המהפכה, וקרוי על שמו של מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני. בממסגרת פעולתו בארגון ומחוצה לה חמידי מקיים קשר הדוק מאוד עם משמרות המהפכה ואף הספיק לנסוע לסוריה ולבנון פעמים רבות ולשתף פעולה עם חיזבאללה וכוח קודס.

קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)
קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)

בנוסף לתפקידו כסגן ביטחון פנים הוא מכהן גם כראש הדסק לענייני ישראל במשרד ההסברה, אחריות כפולה שמיוחסת להחלטתו של חמינאי. משרד ההסברה בו עובד חמידי נוהג לשלוח את כוחותיו לחו''ל באמצעות שני אופנים. האחד באמצעות שליחת קציני מודיעין בחסות משרד החוץ, והשנייה באמצעות שליחת סוכני מודיעין צבאיים בחסות פעילות מסחרית מוסווית של סוחרי סמים. מלבד מבצע ההפצצה של ועידת מוג'הדין שתוכננה ב-2007 וסוכלה כאמור, גם חיסולו של חבר בארגון המוג'הדין, מחמא רזא קולהאי סמדי, היה למבצע שיצא ותוכנן מטעם משרד ההסברה. 

במבצעי טרור אלו ואחרים, הכוללים פעולות חטיפה וחבלה, פעלו שלוש קבוצות, ביניהן משרד המודיעין, שגרירויות הרפובליקה האסלאמית ומבריחים בינלאומיים. המנגנון כולו, כאמור, מנוהל בפיקוחו של סהידי חמידי, סגן ביטחון הפנים וראש הדסק לענייני ישראל במשרד ההסברה.