לקראת עימות נשיאותי מכריע בארצות הברית שיתקיים הלילה (בין שלישי לרביעי, שעון ישראל), משפחות של מספר חטופים אמריקאים המוחזקים בעזה קוראות למועמדים לנשיאות, דונלד טראמפ וקמלה האריס, להציע רעיונות חדשים להבטחת שחרורם המיידי של יקיריהם. ״אנחנו רוצים לשמוע שאכפת להם. אנו רוצים לשמוע ששני המועמדים מבינים ומכירים בכך שישנם שבעה אמריקאים עדיין בשבי, ושארצות הברית מחויבת במלואה להשיבם״, אמר רונן נויטרה, בעל אזרחות כפולה אמריקאית-ישראלית מניו יורק, לרשת CNN. בנו בן ה-22, עומר, הוא חייל בצבא הישראלי ונחטף על ידי חמאס במהלך מתקפות ה-7 באוקטובר.

CNN שוחחה עם קרובי משפחה של שלושה אזרחים אמריקאים המוחזקים בעזה, אשר כולם הביעו תסכול מכך שניסיונות לשחרר את בני משפחותיהם במהלך 11 החודשים האחרונים נכשלו עד כה. ״די והותר״, אמר עדי אלכסנדר, שבנו בן ה-20, עדן, שירת בצבא הישראלי כאשר נחטף על ידי חמאס בשבעה באוקטובר. ״אולי העסקה שהציע הנשיא ביידן בדצמבר הייתה טובה אז, אבל אולי אנחנו זקוקים למשהו שונה עכשיו״, הוסיף.

כל בני המשפחה שדיברו עם CNN אמרו כי הם מצפים מממשל ביידן וכן מטראמפ והאריס למצוא דרכים יצירתיות להגביר את הלחץ על חמאס וישראל להגיע לעסקה חדשה. ״הייתי מאתגר את המועמדים ושואל אותם, אתם יודעים, כיצד להחזיר את הילדים שלנו״, אמר רובי חן, אזרח אמריקאי-ישראלי נוסף שבנו בן ה-19, איתי, נהרג במהלך המתקפות בשנה שעברה. גופתו עדיין מוחזקת על ידי חמאס בעזה. בני המשפחה אמרו ל-CNN כי הגישה צריכה לכלול חיפוש נקודות לחץ חדשות על חמאס וחסותו איראן, וכן על מדינות אחרות בעלות השפעה פוטנציאלית, כמו מצרים, טורקיה וקטאר. הם הציעו גם לשקול תמריצים כמו עסקאות סחר, הקלה בסנקציות וחילופי אסירים בינלאומיים, בדומה לעסקאות האחרונות שהושגו בין וושינגטון למוסקבה לשחרור אזרחים אמריקאים.
משפחות החטופים אף הביעו תמיכה בהפעלת לחץ גדול יותר על ישראל מצד וושינגטון. הם אמרו כי יתמכו כעת בצעדים לריסון הסיוע הדיפלומטי, הכלכלי והצבאי של ארה״ב לישראל כדרך לדחוף את נתניהו לעבר עסקה.

למעלה מ-100 חטופים נותרו בעזה כיום, כאשר תנאי החיים באנקלבה הפלסטינית מתמוטטים תחת המצור הממושך של הכוחות הישראליים. חטופים משוחררים תיארו סבל ממחסור תכוף במזון ומים בעזה, וחלקם דיווחו גם על התעללות פיזית ונפשית מצד שוביהם.

מציאת גופותיהם של שישה חטופים שנרצחו בתחילת החודש עוררה הפגנות המוניות בישראל, כאשר המפגינים דורשים מממשלת נתניהו להגיע לעסקה לשחרור אלה שנותרו בשבי. במקום זאת, נתניהו התעקש על אסטרטגיית הלחימה ברצועה, והדגיש את מחויבותו להילחם עד להבסת חמאס וחזר על סירובו להסיג חיילים מהגבול בין עזה למצרים - נקודת מחלוקת חדשה ומשמעותית בשיחות להשגת עסקה.