סקר חדש שנערך על ידי CNN בקרב צופי העימות הנשיאותי שהתקיים אמש (הלילה בין שלישי לרביעי), חושף כי מרבית הבוחרים הרשומים שצפו בדו-קרב הטלוויזיוני מסכימים כי קמלה האריס הציגה ביצועים טובים יותר מדונלד טראמפ על הבמה. הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר SSRS, מצביע על כך שסגנית הנשיא עלתה על הציפיות המוקדמות לגביה ואף על ביצועיו של ג'ו ביידן בעימות מול הנשיא לשעבר מוקדם יותר השנה.

על פי ממצאי הסקר, 63% מהצופים העריכו כי האריס הפגינה ביצועים טובים יותר על הבמה בפילדלפיה, לעומת 37% שסברו כך לגבי טראמפ. זאת בניגוד לציפיות המוקדמות, שבהן נחלקו הבוחרים שווה בשווה בין שני המועמדים. לאחר העימות, 96% מתומכי האריס שצפו בו טענו כי המועמדת שלהם הציגה ביצועים טובים יותר, בעוד שרק 69% מתומכי טראמפ סברו כך לגבי המועמד שלהם.

ברק סרי הביך את ינון מגל בשידור לגבי שרה נתניהו
התרסקות המסוק בציר פילדלפי: פעלו בניגוד לנהלים? | כל הפרטים על הטרגדיה

הסקר הצביע גם על שיפור בדעת הקהל כלפי האריס בהשוואה לדעות קודמות, בעוד שלגבי טראמפ לא חל שינוי משמעותי. העימות הנשיאותי סיפק להאריס פלטפורמה נדירה ברמה הלאומית, להציג את עצמה ואת מדיניותה לעם האמריקאי.

עמדות הבוחרים לגבי חוזקות המועמדים בנושאים שונים משקפות את המגמות הנצפות בסקרים הארציים, כאשר טראמפ מחזיק ביתרון בנושאי הכלכלה, ההגירה והמנהיגות הצבאית, בעוד שהאריס זוכה לאמון רב יותר בנושאי ההפלות והגנה על הדמוקרטיה. רוב מכריע של הצופים דיווחו כי העימות לא השפיע על החלטתם בבחירות לנשיאות, אם כי בקרב הצופים, תומכי טראמפ היו נוטים יותר מתומכי האריס לומר כי האירוע גרם להם לשקול מחדש את עמדתם.

תוצאות סקר הבזק מסמנות שינוי בהשוואה לתגובות לעימות הנשיאותי ביוני, שבו הצופים העריכו כי טראמפ עלה על יריבו הדמוקרטי, שהיה אז ג׳ו ביידן, ביחס של 67% ל-33%. יש לציין כי העימות ביוני היה ניצחון נדיר לטראמפ בעימותים נשיאותיים, שכן בשנים 2020 ו-2016, ביידן והילרי קלינטון נתפסו כמי שהציגו ביצועים טובים יותר ממנו לאורך העימותים הנשיאותיים.

חשוב להדגיש כי תוצאות הסקר משקפות את דעותיהם של הצופים בעימות בלבד ואינן מייצגות את דעת הציבור הרחב. קהל הצופים בסקר נטה ב-6 נקודות אחוז יותר לכיוון הרפובליקני מאשר הדמוקרטי, מה שהפך אותו לקהל שנוטה ב-4 נקודות אחוז יותר לכיוון הרפובליקני מאשר כלל הבוחרים הרשומים ברמה הארצית.

בסיום הערב, הצופים בעימות הביעו דעות מפולגות לגבי האריס: 45% אמרו שהם רואים אותה באור חיובי, ו-44% באור שלילי. זהו שיפור לעומת המצב לפני העימות, כאשר 39% מאותם בוחרים אמרו שהם רואים אותה באור חיובי. לעומת זאת, דעותיהם של הצופים לגבי טראמפ כמעט ולא השתנו - 39% דירגו אותו באופן חיובי ו-51% באופן שלילי לאחר העימות, דומה למספרים שלו בקרב אותם בוחרים לפני שעלה לבמה. בקרב הבוחרים העצמאיים שצפו בעימות, הדירוג החיובי של האריס עלה ל-48% לאחר העימות, עלייה משמעותית מ-30% בלבד לפני כן.

שיעורים זהים של צופי העימות, 54%, אמרו שיש להם לפחות מידה מסוימת של ביטחון ביכולותיהם של האריס וטראמפ להנהיג את המדינה, כאשר 36% אמרו שיש להם הרבה ביטחון בטראמפ ו-32% שיש להם הרבה ביטחון בהאריס. ביוני, רק 14% מהצופים בעימות הנשיאותי בין טראמפ לביידן הביעו הרבה ביטחון ביכולתו של ביידן להנהיג.

לאחר העימות האחרון, הצופים היו חלוקים בדעותיהם לגבי איזה מועמד מבין טוב יותר את הבעיות שעומדות בפני אנשים כמוהם, כאשר 44% בחרו בהאריס ו-40% בטראמפ. זהו שינוי לטובת האריס בהשוואה למצב לפני העימות, כאשר 43% אמרו שלטראמפ יש הבנה טובה יותר של בעיותיהם בעוד 39% אמרו זאת על האריס. עם זאת, הצופים העניקו לטראמפ יתרון של 20 נקודות אחוז על פני האריס בטיפול בכלכלה, 55% לעומת 35% - פער שהוא מעט רחב יותר מהיתרון שהיה לו לפני העימות.

הצופים בעימות העניקו לטראמפ יתרון של 23 נקודות אחוז על פני האריס בכל הנוגע לאמון בטיפול בהגירה ויתרון של 6 נקודות בתפקיד המפקד העליון. עם זאת, הם העניקו להאריס יתרון של 9 נקודות בהגנה על הדמוקרטיה ויתרון של 21 נקודות באמון לטפל בסוגיית ההפלות.

רוב של 82% מהבוחרים הרשומים שצפו בעימות ביום שלישי אומרים שהוא לא השפיע על בחירתם לנשיאות. עוד 14% אמרו שהוא גרם להם לשקול מחדש אך לא שינה את דעתם, כאשר 4% אמרו שהוא שינה את דעתם לגבי במי לבחור. צופים שתמכו בטראמפ לפני הערב של יום שלישי היו נוטים יותר מאלה שתמכו בהאריס לומר שהם מהססים לאחר העימות, 23% לעומת 12%.

הסקר של CNN נערך באמצעות הודעות טקסט בקרב 605 בוחרים אמריקאים רשומים שאמרו כי צפו בעימות ביום שלישי, וממצאי הסקר מייצגים את דעותיהם של צופי העימות בלבד. המשיבים גויסו להשתתף לפני העימות ונבחרו באמצעות סקר של חברי פאנל הדעות של SSRS, פאנל מייצג ברמה הארצית שגויס באמצעות טכניקות דגימה מבוססות הסתברות. לתוצאות עבור המדגם המלא של צופי העימות יש טווח טעות דגימה של פלוס או מינוס 5.3 נקודות אחוז.