בעיתון וושינגטון פוסט טוענים הלילה (בין רביעי לחמישי) שתחקיר שערכו מוכיח שאיסנור אזגי אייגי, הצעירה בעלת האזרחות האמריקאית-טורקיה שנהרגה מאש צה"ל סמוך לצומת ביתא בשומרון בסוף השבוע, נורתה יותר מחצי שעה לאחר שיא העימותים בביתא, וכ-20 דקות לאחר שהמתקהלים עברו בכביש הראשי במרחק של יותר מ-200 מטרים מהכוחות הישראליים.

כזכור, ביום שישי איסנור אזגי איגי בת ה-26 נהרגה מאש צה"ל באירוע שתואר כהתקהלות אלימה של עשרות חשודים פלסטינים, אשר הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות בצומת ביתא. האירוע עורר דאגה וכעס בארה"ב וזעם רב בטורקיה.

בעקבות מחאות פרו פלסטיניות: פרס ספרותי יוקרתי בקנדה מוותר על שם נותן החסות שלו

חמושים בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
חמושים בשכם (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

מדובר צה"ל נמסר לאחר תחקיר שמהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. בנוסף, הודגש מדובר צה"ל כי בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף ישראל העבירה את בקשתה לבצע נתיחה של הגופה.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן אמר בעקבות האירוע כי "הרג הפעילה האמריקנית בגדה המערבית היה ״בלתי מוצדק וללא התגרות מצידה. אף אחד לא צריך להיפגע מירי כיוון שהוא השתתף בהפגנה. ישראל צריכה לעשות שינויים בדרך שבה היא פועלת בגדה המערבית כולל בהוראות הפתיחה באש של צה״ל״. נשיא ארה"ב ביין שוחח עם משפחתה של אזגי איגי בסמוך למקרה.