חרף העימותים הכמעט יומיומיים בגבול לבנון-ישראל בין חיזבאללה לכוחות צה"ל, ולמרות התרוקנות רבים מכפרי דרום לבנון מתושביהם, נצפתה היום (שבת) תכונה יוצאת דופן בכפרים מיס אל-ג'בל ועדייסה.

תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות חשף תנועה ערה של שיירות כלי רכב בעדייסה. התושבים נראו פוקדים את בתיהם בחטף, אוספים חפצים אישיים, ריהוט ובגדים, ומיד שבים למקומות מחסה. במקביל, נצפו בעלי עסקים מפנים בקדחתנות את תכולת חנויותיהם ומפעליהם. במיס אל-ג'בל תועדו תושבים נוטשים את הכפר לאחר שהעמיסו את רכושם על משאיות. על פי גורמים מקומיים, הפינוי בוצע בתיאום עם הצבא הלבנוני וכוחות יוניפי"ל.

לחנוק את נסראללה: ישראל נערכת לפעולה שתדהים את המזרח התיכון
צרחות מהמרפסת - צה״ל ביצע חגורת אש בלבנון, חיזבאללה בהלם מוחלט

גורמים המקורבים לחיזבאללה מסרו לרשת אל-ערביה כי "הנטישה ההמונית מכפרי הגבול נכפתה על התושבים עקב עוצמת ההפגזות והתקיפות הישראליות". הם ציינו כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אמנם קרא בעבר להם לשוב לשגרת חייהם, "אולם הסלמת הפעילות הצבאית הישראלית סיכלה מאמץ זה".

דו"ח האו"ם האחרון מצביע על עקירתם של כ-113 אלף לבנונים מיישובי הגבול מאז פרוץ הלחימה בעזה ב-7 באוקטובר והצטרפות חיזבאללה לעימות עם ישראל בתמיכה בחמאס. נתון זה מהווה עלייה משמעותית לעומת כ-102 אלף עקורים שתועדו ב-8 באוגוסט. סוכנות הידיעות AFP מדווחת כי העימותים בגבול מאז אוקטובר האחרון גבו מחיר כבד של לפחות 610 הרוגים בלבנון, מתוכם 394 מחבלי חיזבאללה ו-135 אזרחים.

גורם בחיזבאללה הצהיר באתר "אל-דיאר" הלבנוני כי "עברנו ממלחמת תמיכה בעזה למלחמת קיום נגד ישראל". הגורם הוסיף כי "כל פלישה קרקעית לשטח לבנון תהיה הרת אסון. ישראל סבורה כי ביכולתה להקים אזור חיץ בגבול שידחק את חיזבאללה, אך תפיסות אלו מבוססות על אשליות וחישובים שגויים ומוטעים".