בהמשך לבחירות שנערכו השבוע בירדן, מבין 36 המפלגות שהתמודדו בהן, מפלגת חזית הפעולה האיסאלמית או החזית המוסלמית (שהיא הזרוע הפוליטית של תנועת האחים המוסלמים) זכתה ב-32 מושבים בפרלמנט הירדני מתוך 138, כלומר כחמישית מהפרלמנט. מדובר בהצלחה מטאורית עבור המפלגה, שבבחירות הקודמות זכתה בחמישה מושבים בלבד. הצלחתה של המפלגה מקושרת לפי פרשנים לעוינותה לישראל, לקרבתה הרעיונית לחמאס ולתסיסה שהיא מעוררת בתקופה האחרונה ברחוב הירדני.

מנהיג התנועה בירדן, מוראד אל-עדאילה, הקדיש את ההצלחה למחבל שביצע את הפיגוע בגשר אלנבי בגבול ישראל-ירדן מוקדם יותר השבוע ואמר: ״הרשו לי בהזדמנות הזאת להקדיש את הניצחון לשאהיד מאהר אל-ג׳אזי, הגיבור העצום שבליל הבחירות בא לזקוף את קומתם של כל הירדנים. הוא הזוכה והמנצח האמיתי״.

הכנה למלחמה מול איראן? פרויקט הענק של הצבא האמריקאי שיוקם בישראל  
הרחבת הירי לצפת והכנרת היא לא מקרית: חיזבאללה אימץ טקטיקה חדשה

מחאה נגד ישראל בירדן (צילום: REUTERS/Alaa Al Sukhni)
מחאה נגד ישראל בירדן (צילום: REUTERS/Alaa Al Sukhni)

מג'די חאליל, אנליסט פוליטי מצרי, כתב בחשבון ה-X שלו היום (שבת): "עבדאללה מלך ירדן נתן בטיפשותו מנוף לארגון האחים המוסלמים שקורס בכל מקום. הוא מתאר לעצמו שבנתינת מושבים רבים בפרלמנט לאחים המוסלמים, למעשה את החלק הגדול ביותר מכל המפלגות, הוא יוביל לפרוק את הכעס המגיע מעזה, אבל ההיפך יקרה. הוא נתן בלון חמצן לאחים ולחמאס, ואם ימשיך במשחק המטופש הזה הוא יסיים כמו מובארק. מובארק שיחק באותו משחק ושילם את המחיר".

חוסני מובארק (צילום: רויטרס)
חוסני מובארק (צילום: רויטרס)

היסטורית, היחסים בין האחים המוסלמים לבין בית המלוכה הירדני היו מורכבים. בעבר, התנועה נהנתה מיחס סובלני יחסית מצד השלטונות, בניגוד למדינות ערביות אחרות שבהן נרדפה. עם זאת, בשנים האחרונות חלה הקשחה ביחס אליהם.

לאורך חודשי המלחמה ארגנה החזית האסלאמית הפגנות ענק ברחובות הערים בירדן, ובמיוחד מול השגרירות הישראלית בעמאן, בהן הקריאה המרכזית הייתה ״כולנו חמאס״.