כאשר סגנית הנשיא קמלה האריס תפסה באופן מפתיע את מקומו של ג'ו ביידן כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, היא ניצבה בפני שני אתגרים משמעותיים. ראשית, היה עליה לשכנע תורמים, שחששו כי המרוץ אבוד לאחר העימות הכושל של ביידן מול טראמפ, לחדש את תרומותיהם. שנית, היה עליה להרגיע את הבוחרים היהודים, רבים מהם מהתורמים הגדולים ביותר של המפלגה,  כי תיאבק באנטישמיות. בשני המקרים, בעלה, דאג אמהוף, מילא תפקיד מכריע.

אמהוף, שכיהן כעורך דין בכיר בהוליווד במשך עשרות שנים עד לניצחונם של ביידן והאריס בבחירות 2020, הרגיש בנוח בחברת עשירים ובעלי השפעה. עם פרישתו של ביידן מהמרוץ, נטל אמהוף תפקיד מרכזי יותר במערך גיוס התרומות. תומכיו מציינים כי הוא ניצל היטב את קשריו ארוכי השנים בלוס אנג'לס - מוקד מסורתי של תרומות משמעותיות לדמוקרטים - כדי לסייע למטה הבחירות ולמפלגה לגייס סכום מרשים של 615 מיליון דולר בתוך שישה שבועות בלבד.

"הוא מחזיק במערכת קשרים וחברויות ארוכת שנים בעיר הזו," אמר בראיון לבלומברג ג'פרי קצנברג, מאילי הוליווד לשעבר ויושב ראש משותף במטה הבחירות של האריס. "הוא אהוד על כולם, ולכן כולם נרתמים לתמוך בו".

כשני שלישים מהיהודים האמריקאים מזדהים כדמוקרטים, על פי מכון המחקר Pew, אך המפלגה מפולגת בנוגע לישראל ולמלחמה בעזה, מה שמציב אתגר בפני האריס. בעימות השבוע, היא אמרה כי לישראל "יש זכות להגן על עצמה" אך "האופן שבו היא עושה זאת חשוב. כי נכון גם שנהרגו יותר מדי פלסטינים חפים מפשע".

פעילים ליברליים ומפגינים מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של נתניהו במלחמה. מנגד, בוחרים אחרים מביעים דאגה מפני היחלשות התמיכה האמריקאית במדינה היהודית ומהתגברות האנטישמיות - חששות שאמהוף ניסה להפיג. "לדאג יש אחריות לוודא שהקיצוניים לא יחריפו את הדיון, אבל גם לוודא שהמדינה מבינה איפה הוא ומסע הבחירות נמצאים באופן כללי," אמר ג'ונתן גרינבלט, מנהל הליגה נגד השמצה ובכיר לשעבר בממשל אובמה.

דאג אמהוף (צילום: רויטרס)
דאג אמהוף (צילום: רויטרס)

במעגל גיוס הכספים, אמהוף בילה בקליפורניה ובניו יורק, מדינות עם מאגרים גדולים של תורמים יהודים עשירים. באירוע התרמה בניו יורק, אמהוף הציג את עצמו כ"ילד יהודי זה שנולד בברוקלין, גדל בניו ג'רזי," ודיבר על כך שכשיצא לדייט עיוור עם האריס, הוא לא היה צריך "להסביר לה מה זה יהודי."

"תפקידו של דאג הוא כפול: למתן את הקולות הקיצוניים בדיון הציבורי, ובמקביל להבהיר לציבור האמריקאי את עמדותיו ואת עמדות מטה הבחירות," אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה ובכיר לשעבר בממשל אובמה.

באירוע התרמה בסאג הארבור שבניו יורק, הציג אמהוף את עצמו כ"ילד יהודי שנולד בברוקלין וגדל בניו ג'רזי", וסיפר כי בפגישה הראשונה עם האריס, לא נדרש "להסביר לה מהו יהודי".

בקריירה המשפטית שלו, ייצג אמהוף תאגידים גדולים כמו אולפני יוניברסל, פורד ווולמארט. במקביל, התנדב שנים רבות בארגון "בית צדק" למתן שירותים משפטיים, שהוקם על ידי עורכי דין יהודים בלוס אנג'לס. הוא גם הצטרף למועדון הקאנטרי הילקרסט, שבעבר היה מוקד מפגש לאנשי הוליווד בכירים וקומיקאים מפורסמים כמו ג'ק בני, ג'ורג' ברנס והאחים מרקס. מועדון זה נוסד על ידי יהודים שהודרו ממועדונים אחרים.

לפי גורמים מעורבים, פניותיו של אמהוף לקהילה היהודית בחוגי העסקים המובילים באזורי החוף נחלו הצלחה רבה. מייקל קמפנר, מגייס כספים דמוקרטי ומנכ"ל חברת יחסי הציבור MWW, סיפר כי הצליח לארגן אירוע בעיירה ווטר מיל שבלונג איילנד תוך ארבעה ימים בלבד. "ההתלהבות הייתה עצומה, וכך גם התרומות", אמר. "זה היה כמו להביא את הביטלס להופיע בחצר האחורית שלך".

בפניותיו לתורמים, הציג אמהוף את עצמו כהורה עובד במשפחה מעורבת, המקדיש את סופי השבוע לאימוני כדורגל של ילדיו ושומר על יחסים טובים עם גרושתו. "רבים יכולים להזדהות עם המבנה המשפחתי של אמהוף", ציין טום נידס, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל וכיום סגן יו"ר בחברת בלקסטון. "זה לא שכיח שאנשי ציבור משתפים בפרטים כאלה מחייהם האישיים".

אמהוף צפוי להמשיך בתפקידו המרכזי בגיוס כספים עבור האריס ככל שמערכת הבחירות מתקרבת ליום ההכרעה ב-5 בנובמבר. ב-18 בספטמבר הוא עתיד להשתתף באירוע במועדון "ברוקלין בול" בשכונת ויליאמסבורג, שם יוכלו תורמים שיתרמו 10,000 דולר להצטלם עמו.

פעילים יהודיים מביעים תקווה כי אמהוף יצליח לסייע בהפרכת דעות קדומות ותפיסות שגויות שעדיין רווחות בקרב חלקים מהציבור האמריקאי לגבי הקהילה היהודית.